Advertisement
ANNONS
Annons

Anonym fotograf och kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)
acke skrev:

- De som inte anmält intresse får inte tillgång till bilden förrän anonymitetsperioden är slut.

Om man inte vill kommentera anonymt så märker man alltså ingen skillnad mot idag. Nya bilder kommer att trilla in varje dag. Att bilderna redan har funnits anonoymt tillgängliga några dagar har man inte ont av, eftersom man inte har sett dem.
Hur skulle en sån valmöjlighet fungera rent praktiskt? Jag menar, tanken är att detta skulle appliceras på en pool och om jag inte väljer intresset så missar jag dem väl när jag kikar under "Alla poolbilder"? Eller tänker jag fel när jag inbillar mig att det skulle innebära bläddranden många sidor bakåt för att hamna på de där kommentarerna går att läsa efter några dagar?

Jag förstår tanken och har funderat sedan länge på möjligheten och som sagt vacklat en del, men tror fortfarande att det bästa är att dölja alla kommentarer i alla pooler (bortsett från bilddiskussion) och på alla bilder som default, men samtidigt ha möjligheten att plocka fram kommentarerna med ett klick. Fast finns möjligheter att lösa valfrihet på andra sätt säger jag inte alls mot. Isf är det säkert bra..

Idén med anonymitet diskuterades på FS långt innan poolerna kom till. Förr fanns det ju bara en enda "jättepool", en ocean där alla bilder flöt omkring. Då var tanken att idén skulle gälla alla uppladdade bilder. Personligen så skulle jag gärna se anonym kommentering på ALLA bilder även idag. Men vill någon begränsa det till en anonym pool, så varför inte? Det är iaf ett steg i rätt riktning.

De som väljer bort anonymiteten får bara några dagars tidsfördröjning i systemet, i övrigt ingen skillnad mot idag. Om det går att snickra kod för ett sånt system har jag ingen aning om, jag pysslar inte med sånt. Överlåter den bedömningen till redaktionen, det är ju de som får göra jobbet.

Tror jag var med i de första diskussionerna också, men jag har ändrat ståndpunkt med tiden och med andra förändringar.

Det jag inte riktigt förstår nu är varför det inte skulle räcka med dolt som default? Det borde ju inte spela någon roll för resultatet jämfört med alternativet om tidsfördröjningen egentligen. Båda alternativen ger en valmöjlighet och de som ev. vill påverkas av andras kommentarer kommer ju kunna göra det oavsett med båda förslagen. (Det finare med första alternativet är enligt min tro att det skulle funka bättre på alla bilder och inte bara i en pool.)

Jag ser av personliga skäl fördel att få mina bilder kommenterade utan att någon vet att jag gjort bilden.

Likaså ser jag möjlighet att jag kan kommentera mer opartiskt om jag inte vet vem som fotograferat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar