Annons

Anmäl dig till Ölandsresan den 13-16 maj!

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni kommer att bo alldeles invid en för södra Öland hyfsat stor lund, har för mig den heter Ottenby Lund. Om ni ställer klockan och går in i lunden vid gryning kommer ni att mötas av nästan ett oväsen av alla dess fåglar, ganska mäktigt. I maj håller de på några timmar sedan avtar körsången. Tidigare på våren sjunger de längre. Lunden är full med stigar och för de med långa objektiv finns det fullt med hjortar. I Lunden kan ni promenera nästan ända (nåja) ner till Långe Jan. Fotomöjligheter? Finns det ris i Kina, eller finns det upphottade Volvo 240s i Torsby?

Annars är Allbruna Lund, som nämndes tidigare, också fin. Kanske en 10-15 minuter bilfärd från vandrarhemmet. Det som gör denna lund "bra" är att den gränsar till en del av Allvaret, så från ett lummig lund till ett kargt landskap är det bara en stenmur som skiljer. Man kan även knalla till dagbrottet där de bryter kalksten, mäktig syn.

Egentligen behöver ni åka längre norrut, men givetvis finns det smultronstället norr om bron också. Men ni bör fråga er om ni är ute efter sight-seeing och vill hoppa runt lite bland olika ställen, eller om ni kanske vill täcka in någon aspekt.
 
Kul Fredrik!

Jag har identifierat din betalning för minibussen på mitt konto. Välkommen till Öland - Sa en Ståkhålmare ;)

Tack Sumpen! All info är viktig så att vi på sikt kan få ihop ett bra program där vi inventerar Ölands guldkorn med våra gluggar :)

Läs allt om resan på:
http://vallcom.com/arleklint/fs_oland.html
 
Hej! Jag är klart intresserad av att hänga på! Jag bor i Kalmar, vilket gör att jag kanske kan göra mig litet nyttig också. Fråga: Ett eller flera av mina tre barn skulle nog gärna vilja vara med på ett hörn, men kanske inte på skoldagarna. Kan man lösa det på något sätt? Vilken dag är minikursen? Erbjudande: Jag har just nu en utställning med ett urval av undervattensbilder utställda här i Kalmar. Jag skulle kunna ta med och hänga dem på vandrarhemmet, alternativt köra ett bildspel med undervattesbilder via dator + projektor, någon av kvällarna, och berätta litet om hur det funkar. Men bara om intresse finns. Det är ju en rätt så extrem form av naturfotografi...

Har även en rymlig bil, så någon gubbe eller gumma kan säkert åka med mig.

Hälsningvar
 
Senast ändrad:
Att dina barn är med är inget hinder.
Har du egen bil du kan använda, eller vill du ha plats i minibuss för er alla?
Tänkte ni sova hemma?

Sannolikt blir minikursen på torsdagen när vi kommer fram. Något detaljschema är ännu inte lagt.

En bildvisning låter intressant. Jag skall se till att kolla upp möjligheterna med vandrarhemmet.

Edit: Aha, ser nu att du har bil. :)

Läs allt om resan på:
http://www.fotosidan.se/doc.htm?ID=2707
 
Senast ändrad:
Gissar att det blir tidiga morgnar och trevliga kvällar, så det vore nog dumt att sova hemma. Jag tror att jag (ev vi) satsar på att bo på vandrarhemmet.

Betalar in när jag har snackat med barnen!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.