Annons

Ang. redaktionens "konfliktlösning"

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Är det inte väldigt märkligt att stänga en tråd för att EN idiot kommer in och förstör med sitt trollande? Jag syftar förstås på tråden om Canons eventuella 40D, och vem [admin: raderat regelvidrigt språkbruk eftersom det går att lista ut vilken medlem som avses]] är kan nog vem som helst som läser tråden lista ut. Nu kommer det startas en ny tråd, där allt som diskuterats kommer att tas upp igen. Men idioten finns fortfarande kvar. Han har förstört trådar förr vad jag kan minnas.

Jag antar att jag inte är ensam om denna åsikt: Stäng av [admin: raderat regelvidrigt språkbruk eftersom det går att lista ut vilken medlem som avses] istället för att kollektivt bestraffa alla andra som diskuterar genom att stänga en intressant tråd!

Jag håller med dig. I just detta fallet så har jag totalt missat underhållningen. Brukar vanligtvis läsa [admin: raderat] inlägg med stor behållning och nu när jag gick tillbaka så var de flesta raderade av admin :-( i denna tråd.

Undrar vad det är som driver folk att göra så här. Medvetet förstöra för andra menar jag. Ingen kan väl tro att [admin: raderat] menar allvar med sina korkade inlägg. De är bara alltför underhållande.

Nu är det så att vi har drivit denna sajten rätt många på år och jag vet när en tråd är redo att avslutas.

Vi stänger inte heller av folk utan att varna dem först.

Starta gärna en ny tråd och håll er till kärnämnet. Det kommer garanterat att gagna alla.

Och har du några personliga frågor direkt till redaktionen så går det lika bra att maila dem till [email protected].

elmfeldt skrev:
Nu är det så att vi har drivit denna sajten rätt många på år och jag vet när en tråd är redo att avslutas.

Vi stänger inte heller av folk utan att varna dem först.

Starta gärna en ny tråd och håll er till kärnämnet. Det kommer garanterat att gagna alla.

Och har du några personliga frågor direkt till redaktionen så går det lika bra att maila dem till [email protected].

Jag tycker att det borde modereras mer, ni har hållt på i rätt många år som du skriver men menar du att modereringen är bättre nu?

Se bara alla liknande frågor i nya trådar som tex 350D och 400D, varför inte göra något åt dem, lås och hänvisa dem till tidigare tråd med samma frågeställning och påminn dem om sökfuktionen. Som det är nu har ni pga att ni låtit det vara kaos när man ska söka något om objektiv till 400D plus att de medlemmar som svarat på dessa frågor trådstartaren hade kanske tröttnar på att upprepa sig..

Jag tycker att moderatorena ibland tidigt borde komma in och moderera så fort man märker att tråden håller på att hamna i sandlådenivå som det ofta händer på detta forum, med det menar jag inte att man ska låsa tråden utan mer ber folket att tagga ner eller att de får en paus från fotosidan.

Man kan ju alltid säga att det inte händer här med vuxna människor och så men tyvärr så är det just så det är..forum behöver modereras.

Det finns ju en del forumrävar här på fotosidan, varför inte fråga dem om de är intresserade att fungera moderatorer om de ändå hänger här för oftast gör ju ni inte det..(?)

Men själva tråden om 40D så är det tråkigt att den blivit låst pga av en person men jag hoppas verkligen inte att den är raderad och att mannen utan punkt får sig en stunds "paus" från forumet.

/Benny

Är det inte alla ska köpa ny systemkamera trådar som förstör och inte 400d trådarna?

Kan man inte slå ihop alla köpa ny dslr trådar?
det kommer ju minst 2 nya varje vecka och alla är lika dana.

Robin Gyllander skrev:
Kan man inte slå ihop alla köpa ny dslr trådar?
det kommer ju minst 2 nya varje vecka och alla är lika dana.

... och då vore det fint att kunna svara kvickt med en länk till en artikel eller FAQ!

Svaren har ju blivit rätt lika med tiden, så det vore reaktivt enkelt att ställa samman en artikel med ett generellt svar.

Trådarna brukar ofta utmynna i att anhängare av olika kameror börjar diskutera för- och nackdelar, ofta över huvudet på den som ställt frågan från början.

Per.

j_s skrev:
Jag håller med.

Jag håller oxå med.

Jag skriver om mitt första inlägg då det inte föll i så god jord tidigare från FS administratörer vilket jag accepterar. Dock var min kommentar inte avsedd för en enstaka medlem utan det finns flera som faller inom den onämnbara benämningen. När jag läser inlägget igen så inser jag givetvis min olyckliga formulering.

Jag anser att det oftast är rätt roande att läsa de mindre verbala och mer korkade inläggen, oavsett avsändare. Ingen kan väl tro att skibenterna (plural) menar allvar med sina fullkomligt onyanserade och mindre verbala inlägg

Oftast är nivån på språkbruket på FS helt ok men emellanåt är nivån rätt dagislåg i våra forum. Inte konstigt att det är krig i världen när det finns vissa individer som inte tål kritik och andra som givetvis känner till dessa individers svagheter och driver på tills det ofullkommliga har inträffat.

Senast ändrad:
elmfeldt skrev:
Jag diskuterar inte sådant om enskilda medlemmar publikt.

Jag vill bara informera övriga medlemmar om att JAG nu fått en varning på grund av att jag i denna tråd kallat en ICKE NAMNGIVEN medlem för "idiot". Att denne medlem orsakat en trådlåsning är tydligen inte så viktigt. Om han fått någon varning får vi andra nog heller inte reda på, men det rätta vore förstås att sparka ut personen för gott med tanke på hur denne uttryckt sig.

Redaktionen beter sig i och med detta enligt mig högst patetiskt, eftersom detta inte kan vara något annat än en demonstration i vad som händer om man uttrycker sitt missnöje.

Snick snack. Martin, du har uttryckt mycket missnöje utan att bli varnad! Så var inte så konspiratorisk. Att ha vårdat språk och undvika personangrepp är bra regler.

Notera också det paradoxala i att vissa kräver mer moderering, medan andra tycker att en trådlåsning är kollektiv bestraffning.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto