Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Analoga hus

Produkter
(logga in för att koppla)

mustanggt

Aktiv medlem
Hejsan.

Fick ett par hus i arvegods. 2st Pentax ME Super, 1 Pentax ME, 1st Mamiya 645 samt en olympus PEN-EE. Finns det en marknad för detta eller är det bara att kasta husen. Alla funkar och det finns fryst film ifrån 60-90talet.

/R
 
Det finns en marknad men räkna inte med storkovan.

Enklast är förmodligen att lägga ut dem på Tradera med låga utrop, så får du de pris som marknaden vill betala.

När det gäller filmerna är det viktigt att ange vad de är. Vissa gamla filmer är eftertraktade, andra inte.
 
Det finns en marknad men räkna inte med storkovan.

Enklast är förmodligen att lägga ut dem på Tradera med låga utrop, så får du de pris som marknaden vill betala.

När det gäller filmerna är det viktigt att ange vad de är. Vissa gamla filmer är eftertraktade, andra inte.

Ok, jag undrade mest. Jag gillar verkligen PEN - EE kameran och har redan tagit några rullar. Får se om det blir något ifrån de gamla rullarna. Resten får stå i hyllan som prydnad tills frun tröttnar :)

Objektiven känns dock synd att kasta..några ser helt nya ut men det är framförallt Tokina objektiv samt objektiven som sitter på husen (28, 40, 50 pentax objektiv)
 
Ok, jag undrade mest. Jag gillar verkligen PEN - EE kameran och har redan tagit några rullar. Får se om det blir något ifrån de gamla rullarna. Resten får stå i hyllan som prydnad tills frun tröttnar :)

Objektiven känns dock synd att kasta..några ser helt nya ut men det är framförallt Tokina objektiv samt objektiven som sitter på husen (28, 40, 50 pentax objektiv)

Kameror man gillar är bra kameror:) Jag tycker det låter som ett bra upplägg att använda det som känns bra och låta pryda hemmet med det som är vackert.

/Tommy
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.