Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Amatörmodeller i Linköpingstrakten?

Produkter
(logga in för att koppla)

Francis-G

Aktiv medlem
Någon som vet hur man hittar amatörmodeller i Linköpingstrakten? Med amatörmodell menar jag en människa (man/kvinna) som faktiskt vill och kanske kan agera framför en kamera och som gör detta mot ersättning i form av (förhoppningsvis) bra bilder i någon form. Självklar definition kanske...

Några tips? Hur gör ni?

/Francis
 
Det allra enklaste, är att fråga någon tjej du ser på stan. Bjud henne på kaffe och disskutera igenom det hela. Det är för övrigt ett bra sätt att lära känna henne. Bestäm en tid för fotografering. Nästa gång ni ses är det den andra gången och hon är säkert mer avspänd. Att träffa någon den första gången och direkt börja fotografera kan leda till lite stela och nervösa bilder. För min egen del träffar jag tjejerna minst två gånger innan fotograferingstillfället, och gör något annat tillsammans. När man sedan träffas för fotografering, känns det som man känner varandra om än lite ytligt. Men det ger bättre bilder, garanterat. Det finns dock undantag gietvis.

mvh/Bertil
 
Lindö Bertil skrev:
Det allra enklaste, är att fråga någon tjej du ser på stan. Bjud henne på kaffe och disskutera igenom det hela. Det är för övrigt ett bra sätt att lära känna henne. Bestäm en tid för fotografering. Nästa gång ni ses är det den andra gången och hon är säkert mer avspänd. Att träffa någon den första gången och direkt börja fotografera kan leda till lite stela och nervösa bilder. För min egen del träffar jag tjejerna minst två gånger innan fotograferingstillfället, och gör något annat tillsammans. När man sedan träffas för fotografering, känns det som man känner varandra om än lite ytligt. Men det ger bättre bilder, garanterat. Det finns dock undantag gietvis.

mvh/Bertil

Hmmm, kul att höra att det finns fler som kör den varianten... Har testat det några gånger men fått minst sagt oförstående reaktioner från omgivningen... Tänkte testa modellbilder.se för att hitta folk som verkligen vill agera framför kameran. Kanske ska testa din variant någon mer gång dock...lite spännande är det ju =)
 
bra tips

Satte o läst i forumet. Hade oxå samma fråga men man vågade inte ställa den. FS ger mycket nytta till slut
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.