saraanderssonfoto
Medlem
Hej jag är 17 år gammal och fyller snart 18 (har dock inget med saken att göra) och jag har fotograferat med min systemkamera Sony Alpha 350 och diverse objektiv m.m. i ungefär 3-4 år nu. Jag är nu på väg att byta upp mig men problemet är att jag inte vet till vad. Först och främst vill jag gå ifrån Sony pga. dålig service och istället gå över till Canon. Då jag är student har jag inte världens bästa ekonomi men nu när jag ändå ska byta upp mig så spelar priset ingen större roll.
Mina krav på kameran är att det är en digital systemkamera och att man ska kunna filma i HD.
Gärna vinklingsbar skärm men är inget stort krav.
Och främst så vill jag kunna utvecklas med den och ha en längre framtid med den än med min Sony.
Eftersom att det finns otroligt många erfarna och skickliga fotografer här på fotosidan så tänkte jag att ni kanske kunde hjälpa mig att komma fram till ett beslut.
Jag har även en annan liten fråga som jag tänkte jag kunde ställa samtidigt, hur fungerar det med raw? Laddar man ned programmet gratis någonstans eller finns den automatiskt i Photoshop (CS5). Detta var bara en liten fråga utöver men jag vill främst ha svar på den första.
Tack på förhand! /Sara Andersson
Mina krav på kameran är att det är en digital systemkamera och att man ska kunna filma i HD.
Gärna vinklingsbar skärm men är inget stort krav.
Och främst så vill jag kunna utvecklas med den och ha en längre framtid med den än med min Sony.
Eftersom att det finns otroligt många erfarna och skickliga fotografer här på fotosidan så tänkte jag att ni kanske kunde hjälpa mig att komma fram till ett beslut.
Jag har även en annan liten fråga som jag tänkte jag kunde ställa samtidigt, hur fungerar det med raw? Laddar man ned programmet gratis någonstans eller finns den automatiskt i Photoshop (CS5). Detta var bara en liten fråga utöver men jag vill främst ha svar på den första.
Tack på förhand! /Sara Andersson