Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Amatör söker kamera råd

Produkter
(logga in för att koppla)
-big kahuna- skrev:
Du kommer inte se någon direkt skillnad på bildkvaliten. Ett faktum är att Nikon har ett större objektivutbud och sen har Nikon bättre brusegenskaper på höga ISO än Sonyn.

mvh

Okej ,det jag mest oroar mig för e utbudet av objektiv till sony.
Men borde inte det utbudet räcka som finns för kamera ?
Vad jag såg på sonys sida är kameran kompatibel med både minolta och konica minolta objektiv så borde inte det räcka eller är det prislappen som ligger högt på dessa objektiv och det är därför du påpekar utbudet ?

Jag surfade runt lite och hittade en sida som erbjöd mycket objektiv för sony och inte för så dyra priser (http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6196426) så utbudet räcker nog gott och väl tycker jag.

Daniel
 
Senast ändrad:
Daniel, om du är intresserad så har jag en Canon EOS 350D med kitobjektivet 18-55 till salu. Ingår även en hyfsat stor ryggsäck och en väska enbart för kamera + objektiv, ett manfrottostativ ingår också.

4500:- Låter det intressant? :)
 
350D är perfekt till en nybörjare med begränsad ekonomi! För varför spendera för mycket å sen tappar man intresset å då står man där med för dyr utrusning i onödan. köp!
 
janne_145 skrev:
350D är perfekt till en nybörjare med begränsad ekonomi! För varför spendera för mycket å sen tappar man intresset å då står man där med för dyr utrusning i onödan. köp!

Mycket möjligt att det är en bra kamera att köpa som instegskamera , men för det första vill jag inte köpa en begagnad + att det är en massa saker i paketet som jag inte känner att jag behöver som tex stativ,batterigrep så att jag tar nog inte hans erbjudande tyvär.

Tack Anton för erbjudandet men jag kommer tyvärr inte att köpa ditt paket.

Ps:Om jag känner att jag kan lägga ut 6000:- på en kamera som jag skrivit tidigare i diskussion.
Varför kommer då du och mannar på att jag ska köpa hans paket ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.