Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Alternativ till Canon EF 35/1.4 eller 24/1.3

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kan rekommendera Canon EF 28/1,8 USM, fick mitt i för några dagar sedan och är väldigt nöjd.
Skarpt som attan det jag har provat iaf. Det är ju inte lika välbyggt med metallskal som L-objektiven och jag har bara ägt L-objektiv dom senaste åren men jag är nöjd ändå. Behövde något som inte var allt för dyt när jag ska åka ner till min far i maj och fota fåglar och sedan ha detta och fota lite normalt med också och detta blir nog en keeper för mig.
Ska prova det lite mer men det har fått fina betyg på Fred Miranda och måste nog säga att det är väldigt bra. Du hittar massor av reviews här.
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=22&sort=7&cat=2&page=2

Samyang har ju två billigare 24/1.4 (gissar att det är 1.4 du menar) och 35/1.4 för nästan 1/3 av Canons pris, men gissar att du redan har koll på dom.

Alternativt leta efter beg manuellt Nikon 35/1.4 AiS och köra med adapter om du vill komma billigt undan.

Kan upplysa om att 35/1.4L idag kostar 2000 SEK mer än för två veckor sedan, när jag köpte mitt. Undrar varför...

Sigma har en 24/1,8 iallafall. Dock ingen 35:a, men det vore konstigt om det inte kom snart, eftersom fast optik verkar poppis numera.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar