Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Alterativt innehåll i bönpåse.
- Trådstartare sigge32
- Start datum
Omar
Aktiv medlem
Själv har jag köpt en beanbag som rymmer ca 4kg ris och jag har inte haft problem med att det blivit dåligt fastän den ligger i bilen året runt, dvs utomhus. Jag har använt samma ris i många år.
Omar på http://sydnet.net/omar
Omar på http://sydnet.net/omar
sigge32
Aktiv medlem
Störst betydelse har nog påsmaterialet, för inte är det så roligt att stoppa en blöt och skitig påse i fickan eller kameraväskan, jag har ett par påsar under 200gr som brukar ligga i väskan. Är det torrt duger ju en tyg påse som samlar skräp. Mina påsar syr jag helst i sympad trekantform, och de fyller jag till 2/3 med risgryn.
Bossebarrskog
Aktiv medlem
Med risk att bli mobbad........
Det står så fint att ni gör påsar med div innehåll, men jag undrar vad ni använder dessa till.....SNÄLLA mobba nu inte mig
Jörgen
Det står så fint att ni gör påsar med div innehåll, men jag undrar vad ni använder dessa till.....SNÄLLA mobba nu inte mig
Jörgen
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
De används istället för stativ. Man lägger påsen på marken, på biltaket osv och vilar iregel telebjektivet på dessa påsar
De används istället för stativ. Man lägger påsen på marken, på biltaket osv och vilar iregel telebjektivet på dessa påsar
NiklasK
Aktiv medlem
Re: Med risk att bli mobbad........
Ställer mig bakom dig Jörgen och ställer samma fråga i sympati!
bossebarrskog skrev:
Jörgen
Ställer mig bakom dig Jörgen och ställer samma fråga i sympati!
Bossebarrskog
Aktiv medlem
Tackar
Ska plocka fram symaskinen och fixa en sådan påse direkt. Slipper då kanske alla repor på biltaket...
Hur stor ska på sen vara ungefär.
Jörgen
Ska plocka fram symaskinen och fixa en sådan påse direkt. Slipper då kanske alla repor på biltaket...
Hur stor ska på sen vara ungefär.
Jörgen
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Det var ett bra tips här för ett tg sedan.
Klipp av ett jeansben, sy ihop det i ändarna (dock inte hela benet, ta bara en bit av det)
Själv har jag köpt ett stort pennskrin i tyg som jag fyllt med ris och har liggande i bilen för att lägga på taket (har taklucka)
Roine
Klipp av ett jeansben, sy ihop det i ändarna (dock inte hela benet, ta bara en bit av det)
Själv har jag köpt ett stort pennskrin i tyg som jag fyllt med ris och har liggande i bilen för att lägga på taket (har taklucka)
Roine
Omar
Aktiv medlem
Själv orkade jag inte sy ihop något så jag köpte en påse och lite annat från http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/dbbag.htm
Pongu
Aktiv medlem
Jag har länge funderat på någon typ av bönpåse att lägga telet på, men vad gör vi som inte har AF? Mitt Nikon 400/3.5 är grymt framtungt vilket gör att fokuseringsringen hamnar nära tyngdpunkten, och man vill ju gärna kunna fokusera med objektivet vilande mot påsen. Trekantsidén kanske vore något? Eller ska man lägga motljusskyddet mot påsen och offra halva stabiliteten? Eller bevara stabiliteten och göra fokuseringen omständlig?
/Pontus
/Pontus
NiklasK
Aktiv medlem
Pongu skrev:
Jag har länge funderat på någon typ av bönpåse att lägga telet på, men vad gör vi som inte har AF? Mitt Nikon 400/3.5 är grymt framtungt vilket gör att fokuseringsringen hamnar nära tyngdpunkten, och man vill ju gärna kunna fokusera med objektivet vilande mot påsen. Trekantsidén kanske vore något? Eller ska man lägga motljusskyddet mot påsen och offra halva stabiliteten? Eller bevara stabiliteten och göra fokuseringen omständlig?
/Pontus
har aldrig testat, men kan du inte göra två påsar, en till motljusskyddet och en till kameran så kan du fokusera också!`?
Pongu
Aktiv medlem
NiklasK skrev:
har aldrig testat, men kan du inte göra två påsar, en till motljusskyddet och en till kameran så kan du fokusera också!`?
Bra idé! Eller kanske en påse fram och ett axelstöd bak..? Risken med två påsar är att det blir svårt att följa motivet, men det kanske går om frampåsen är mjuk och bakpåsen är fastare med en jämn översida och låg friktion, så att man kan flytta huset i sidled medan frontlinsen ligger still... Ska prova lite alternativ.
/Pontus