Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Allt om cykling

Produkter
(logga in för att koppla)
bengt luthman skrev:
det må så vara, men det var en hjälm jag köpte när jag var 13 år gammal. för övrigt skulle jag aldrig i helvete träna med en sån hjälm du har =) tung o varm...yuäck =)

haha jo men den hjälmen är mitt minsta problem när det gäller att hålla mig sval.

bla. benskydden är inte att leka med.. det blir svettigt som bara den.
..ska det gå fort nedför så är det dessutom fullface-krukan som åker på..

varmt.
 
Var och fotade lite under Långa Lugnet i Falun.
så riktigit skoj ut.De verkar ha lagt en, stundtals, riktigt tekninsk bana. Synd att man glömde bort och träna.
Fick några skapliga bilder som tröst...
 

Bilagor

  • _ict3172-02.jpg
    _ict3172-02.jpg
    62.5 KB · Visningar: 240
Kul med cykelbilder skulle vara roligt att se bra mycket mer av det här på Fs!

Cyklade själv på en av de första Bmx´erna här i Stockholm 1981. Importerad från staterna då de inte fanns att köpa här ännu.

Körde u-ramp vid Grönan och varenda unge stod och gapade när man kom dundrandes på stan med helgjutna ekrar ;)

Här är en bild från förra sommaren i Björns trädgård.
 

Bilagor

  • cykel-130705-3868-besk-2-40.jpg
    cykel-130705-3868-besk-2-40.jpg
    37.1 KB · Visningar: 216
Grym bild, Marcus. Ser nästan ut som om hojens framhjul hålls fast av grenarna..

Här en gammal singlespeed som jag byggde på en överbliven Diamondbackram (mkt skön ram i skogen btw), "singulatorn" är egentillverkad av en gammal Campa-bakvxl & alu:
 

Bilagor

  • 66 dbr nu singlespeed-cut.jpg
    66 dbr nu singlespeed-cut.jpg
    79.1 KB · Visningar: 209
Micke @ndersson skrev:
Grym bild, Marcus. Ser nästan ut som om hojens framhjul hålls fast av grenarna..

Här en gammal singlespeed som jag byggde på en överbliven Diamondbackram (mkt skön ram i skogen btw), "singulatorn" är egentillverkad av en gammal Campa-bakvxl & alu:

Schyst, Diamondback väcker en del minnen :)

Jodå, han var upp i trädet så det raslade löv och grenar! Allt för bilden som skulle publiceras i nån engelsk tidning!
 

Bilagor

  • sideways-besk-ligg-4392-40k.jpg
    sideways-besk-ligg-4392-40k.jpg
    39.2 KB · Visningar: 203
Jag in action (gör en abubaca):
http://files.upl.silentwhisper.net/upload3/P1010181_1024.jpg

På mig ser min 26"are väldigt liten ut
Spot: vid Kista Skatepark.


(Abubaka är ett trick där man hoppar upp på en kant och drar i bakbromsen så att man balanserar på bakhjulet. sedan hoppar men ner baklänger (fakie) och hoppar runt ett halft varv (halfcab) så att man hamnar åt rätt håll igen)


Edit:
Abu Baka är faktiskt också namnet på en städare i Kista centrum :)
 
Lite i 11:e timmen men bege er till hammarbybacken(sthlm) och plåta SSWM (singlespeed world championship) på mtb.
Starten ska gå kl 12.00.
http://www.sswc06.com/

Om ni ser en kille med en cannondale gemini, slingshot på ryggen och ett 70-200 på kameran fastlimmat i nyllet, gå då fram å hälsa på mig... =)
 
fler än jag som var på invigningen av Ekerö BikePark idag?

det var ett par fotografer där. jag hade dock inte kameran med mig.. fick snylta på en polares D50 istället ;)
 
Har kört veterancupen i några år (tempo, linje) och pendlat till jobbet året runt de senaste 13 åren.

Mvh / Peter
 

Bilagor

  • mt9k5027-web-small.jpg
    mt9k5027-web-small.jpg
    62.7 KB · Visningar: 246
Vill minnas att det diskuterades budcykling här tidigare..

Här är ett Londonbud med en rätt moddad mtb- inga bromsar, inga växlar, och naturligtvis välrakade däck..
 

Bilagor

  • 005 budhoj vid stolpe.jpg
    005 budhoj vid stolpe.jpg
    84.6 KB · Visningar: 216
En rätt vanlig variant där; Surly singlespeedram i stål, kolfibergaffel, enbart frambroms (och antagligen fast drev bak), tempostyre (så brett som det är mellan bilarna i city..) kombinerat med en mkt kort styrstam för lite extra kontroll..
 

Bilagor

  • 010 budcyklist vid picadilly.jpg
    010 budcyklist vid picadilly.jpg
    92.5 KB · Visningar: 211
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.