ANNONS
Annons

Allt om cykling

Produkter
(logga in för att koppla)
Min Kona Jake the snake Cyclocross när den var sprillans!

//Larsa
 

Bilagor

  • jtsfs.jpg
    jtsfs.jpg
    41.9 KB · Visningar: 883
Nu cyklar jag dock mest sådan här... Ser dock inte så cool ut som spinninginstruktören på bilden:)
 

Bilagor

  • spinning fs.jpg
    spinning fs.jpg
    33.5 KB · Visningar: 872
Bra tråd! Har ju ett nästan onaturligt mtb-intresse.. ;) Här en lite annorlunda bild på sommarhojen (blir "sådär" i det här bildformatet iofs):
 

Bilagor

  • 03 cyclepro,cut,ps,sv.jpg
    03 cyclepro,cut,ps,sv.jpg
    44.2 KB · Visningar: 875
Gammal lekhoj- Crescent Mjölner med Rockshox Psylo XC. Toppkvalle på fotot.. (analog & b-scanning).
 

Bilagor

  • mjölner-liten bild.jpg
    mjölner-liten bild.jpg
    35.6 KB · Visningar: 1,365
Vinterhojen igen- nu utrustad för mörkerracing på små ödsliga skogsvägar... Är nyfiken; nån annan här som kör med jäkligt mycket ljus på hojen? Ytterst rolig träningsvariant när man blivit lite less på dom gamla rundorna (rekommenderas)!
 

Bilagor

  • 14 eastonhojen med nya belysningen.jpg
    14 eastonhojen med nya belysningen.jpg
    48.8 KB · Visningar: 868
Micke @ndersson skrev:
Är nyfiken; nån annan här som kör med jäkligt mycket ljus på hojen?
Silva 20 Watts pannlampa på hjälmen, har suttit monterad på nån av cyklarna också emellanåt men på hjälmen är bäst i skogen.

//Larsa, som snart går av nattskiftet...
 
Micke @ndersson skrev:
Är nyfiken; nån annan här som kör med jäkligt mycket ljus på hojen?
Silva 20 Watts pannlampa på hjälmen, har suttit monterad på nån av cyklarna också emellanåt men på hjälmen är bäst i skogen.

//Larsa, som snart går av nattskiftet...
 
Micke @ndersson skrev:
Är nyfiken; nån annan här som kör med jäkligt mycket ljus på hojen?
Silva 20 Watts pannlampa på hjälmen, har suttit monterad på nån av cyklarna också emellanåt men på hjälmen är bäst i skogen.

//Larsa, som snart går av nattskiftet...
 
Ledsen om jag upprepade mig, krånglade som attan:)

//Larsa, som nu går & lägger sig...
 
Don Ricardo skrev:
Startar en tråd som handlar om cykling i alla dess former med inriktning på träning/tävling och lek.
Allt som rör cykling, fotografering & cykling är välkommet.
Bilder är alltid kul och uppmuntras. =)

Börjar med att fråga vad ni cyklar.

Själv kör jag mtb(xc) på motionsnivå och "for fun" ,freeride (sladdar och åker fort nerför, hoppar lite och dåligt, typ oldshool DH).
Kör också lvg, mest för att få draghjälp med träning så jag blir snabbare/starkare på mtb'n.

Finns under pseudonynen "swerider" på http://happymtb.org/
Bifogar bilden på leksaken...




Varför locka med detta!!! ;) Suck!!

Men Ok, beskriva en av mina cyklar!! :) tack! :)

Har cyklat i en 35-45 år...
Tävlat tidigare, landsväg!
Haft möjlighet/förmånen att bli avhängd av den ende svensk som vunnit Girot!! :) :(

För att inte skriva flera sidor här, så berättar jag direkt om min nuvarande cykel!

Det är en Metisse! (Franska för bastard)

Måttbyggd italiensk racerram på Columbus-rör,
(Märke: Somec) med svarteloxerade Campagnolodelar.
med mountainbikestyre, barends, och med ombyggd Campa bakväxel med förlängd kedjeupptagningsarm, osv, osv....

Mörkröd e färgen på ramen, passar liksom bra ihop
med de svarta delarna, på växlar, bromsar, kedjehjul, sadel, vattenflaska... :)

Cykeltypen uppstod i Californien för en 20-30 år sedan?? för tävling på de brandvägar (av grus) som finns i bergen ovanför havet!

Så, vid havet, en racer, i bergen en mountainbike, och mitt e mellan, en Metisse!! :)

Mvh Bengan

Ps. En Aficionados-cykel alltså,
passar liksom ihop med en mätsökarkamera.... ;) ;)
 
Här var det fart på tråden...

Lyse ja, var för snål för att köpa en Silva pannlampa så jag byggde en egen av en ikea sänglampa med halogenlampa. Kör med osram irc 50w.
 

Bilagor

  • pannlampa 001sm.jpg
    pannlampa 001sm.jpg
    25.1 KB · Visningar: 853
Jag cyklar - alltså finns jag..

Hej,
klart man cyklar.
Har varit cyklist sedan 11 års åldern, både som aktiv och som "laidback" friluftare..just nu aktiv både som veterancyklist och ledare i klubb.
Försöker pendla till jobbet så mycket jag bara kan, vilket betyder att åka mellan Kungälv och Göteborg på daglig basis, i.a.f. under barmarkssäsongen..

Jag kör lika gärna med min Columbus Pinta Veloce '03 som med min Cannondale F800SL '05.

/ Mangepange..
 
.Z. skrev:
Silva 20 Watts pannlampa på hjälmen, har suttit monterad på nån av cyklarna också emellanåt men på hjälmen är bäst i skogen.

//Larsa, som snart går av nattskiftet...

Jasså, jo dessa är fina (antagligen marknadens bästa reflektorer). Har tänkt skaffa 478:an länge, men har inte kommit till skott än, mest pga priset (behöver nog den största accen oxå..).
 
Don Ricardo skrev:
Här var det fart på tråden...

Lyse ja, var för snål för att köpa en Silva pannlampa så jag byggde en egen av en ikea sänglampa med halogenlampa. Kör med osram irc 50w.

Yes! Innovativa hemmabyggen gillas... Har kört med en liknande lösning (fast med "bara" 20w och lamphållare i alu.)- föll lite på att jag inte hade laddningsbara celler utan 2 st stora 6voltsbatterier i midjeväskan istället. För tungt och rätt dyrt i längden...
 
Jag cyklar på en gammal blå och grön med både fot och handbroms. Det står Peak på den och jag cyklar överallt där ingen hejdar mig. Tycker nog att jag behöver en ny i år men är ensam i familjen om den åsikten.

Kanske borde sälja nån av mammas kameror och köpa en ny cool cykel för pengarna själv;)
 

Bilagor

  • attachment.jpeg
    attachment.jpeg
    44.7 KB · Visningar: 807
Kul!

Hojar mest asfalt på min 12 år gamla pålle. Kostade en vacker slant då det begav sig men kvalitet lönar sig.

Bernt Johansson körde två varv vättern runt på identisk hoj och blev europamästare på märket. (MTB).

I dag undrar jag om företaget marknadsförs utanför USA.


Någon som kan gissa vad det är?
 

Bilagor

  • imgp1405.jpeg.jpg
    imgp1405.jpeg.jpg
    39.4 KB · Visningar: 772
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.