Annons

Akta er för komplett.se

Produkter
(logga in för att koppla)

pellapoo

Aktiv medlem
Jag har på sistone lagt samtliga datatillbehörsköp på online butiker och allt har varit jättebra från service till leverans.

MEN! så beställde jag för ett tag sen på komplett en hårddisk för 1000kr. När jag hämtar ut paketet så visar de sig att de har skickat 2st i olika paket.Jag hämtar ju bara ut det ena paketet. Jag mailar tillbaka om missförståndet men får inget svar.

Några veckor senare så får jag kravet att betala 380kr Det var postens avgifter samt en "administrativ" avgift från dom.

När jag ringer dem så säger de att de kan se att jag gjort 2 olika beställningar med någon minuts mellanrum. Sen säger de att de även mailat mig tillbaka.

Summan är ju så låg så att det är kanske inget att bråka om.. men det är principen. Jag fick höra att en annan person beställt rätt vara men fått fel, han blev också tvingad att betala samma faktura med förevändningen att komplett gjort rätt. Dom på komplett svarar bara snorkigt med att det är bara posten som tjänar på det. Jag tror ju att komplett hoppas på att man skall tvingas plocka ut det andra paketet eftersom man vet att det annars kommer att bli nästan lika dyrt.. o gör man det inte så har de ju tjänat 150kr i administartiv avgift.

Jag har så god erfarenhet från andra onlinebutiker så jag kommer ju naturligtvis aldrig handla på komplett.se

Självklart kan det alltid bli fel och det var länge sedan jag handlade ifrån komplett, men de gånger jag har handlat där har det fungerat aldeles utmärkt. En av de seriösare och bättre online butikerna på nätet när det gäller datorer och elektronik i mina ögon.

/H

Själv skulle jag nog säga att komplett.se och datorbutiken.com är de två bästa nätbutikerna för datorkomponenter.

Har alltid fått trevligt bemötande från Komplett, de har svarat snabbt och bra på mina frågor och till och med ringt mig när det blev förändring i min beställning.

Om du nu har gjort två beställningar så borde du fått två orderbekräftelser på din mail, så det är ju inte så svårt att se om orsaken är dubbelbeställning.

Själv fick jag ett paket fraktfritt från dom när jag beställde en hårddisk men kom på att jag behövde en till.

Visst kan det bli fel.. Men jag anser att felet inte låg hos mig. Jag tycker det är grisigt av dem att kräva mig på hela beloppet + deras egna administrativa avgift. Jag menar alvarligt vem beställer 2 paket inom nån minut av samma vara med 2 olika porton?

Den erfarenheten av andra företag jag fått är att de är mycket generösare o skulle aldrig vara snorken mot en kund.Jag blev faktiskt rekomenderad att testa komplett eftersom jag kört med Inwarehouse o Dustin innan... Men aldrig mera komplett.

Tja, synd att du har en dålig erfarenhet. Deras system är antagligen orderuppdelning hos personal som packar ordrarna och skickar iväg dom.

Om du verkligen gjort två beställningar är det ju knappast deras fel. Samma sak har hänt mig på cdon.com, men då mailade jag o makulerade ena ordern. Funkade fint.

Du hade ju t.ex. kunnat angett två olika adresser. Får dom in många beställningar är det många adresser..

Senast ändrad:
Om jag hade beställt 2 paket vid samma tillfälle i 2 olika porton o ändrat mig.. tex hade inga pengar o lösa ut brevet o såna grejjer.. då så visst helt OK att betala. Men i detta fallet tycker jag att det är så solklart att det måste varit en "glitch" i deras system.

pellapoo skrev:
Om jag hade beställt 2 paket vid samma tillfälle i 2 olika porton o ändrat mig.. tex hade inga pengar o lösa ut brevet o såna grejjer.. då så visst helt OK att betala. Men i detta fallet tycker jag att det är så solklart att det måste varit en "glitch" i deras system.

Har du inte fått två orderbekräftelser är det helt klart deras fel, annars inte (om du inte makulerat ena ordern).

Jag har bara goda erfarenheter av komplett, snabbare leveranser får man leta efter. De är alltid mitt förstahands val vid internetbeställningar, det är tom så att jag ofta väljer dem även fast de kan vara någon % dyrare pga deras service och support.

Att det gick som två paket beror som sagt på att du gjorde två ordrar, ibland har jag fått två paket på bara en order. Med det står klart och tydligt på avin hur många kollin det är. Och det är utlämnare som gör fel inte Komplett. Varför skall komplett betala för att någon annan gör fel?
Vill du betala min p-bot som jag fick i morse?

Per du svarar med exakt "samma ord" som chefen för komplett gör??. OM de hade varit måna om mig som kund så hade de ju kunnat skippa sin administrativa avgift. Oki låt mig betala Postens avgifter för att deras ordersystem fuckar upp sig o gör en dubbelbeställning. Vilket jag tycker är fel det med

Jag har faktiskt fått 2 olika order
Problemet i detta fall var att orderbekräftelsen var ju likadan det var bara ett litet nummer i ena hörnet som skiljde, tid, vara o allt annat var ju likadant så jag trodde att jag bara fått samma bekräftelse 2 gånger.
Sen eftersom jag även köper in varor åt företag så handlar jag ganska mycket så det dimper in flera orderbekräftelser dagligen både privata och åt de företageen. Saken är att "första" gången jag handlar hos komplett så händer det här.

Summan är en struntsumma och jag skiter i beloppet. Det är just Kompletts attityd som stör mig hejdlöst. Detta hade aldrig hänt hos varken Dustin eller Inwarehouse som jag brukar handla hos

pellapoo skrev:

Detta hade aldrig hänt hos varken Dustin eller Inwarehouse som jag brukar handla hos

Men då hade du heller inte fått din "andra" order om du verkligen hade gjort en till beställning och skulle ha den också.

Jag tycker det mest låter som om du är sur för att du själv missat att makulera ordern. Men det är lätt hänt. Jag tycker att du ska ge Komplett en andra chans nästa gång.

När du fick 2 paket hade du enkelt kunna maila komplett's kundtjänst om saken så hade de återkallat det ena paketet och du hade inte åkt på något avgift gissar jag.

Driver själv nätbutiker och ditt agerande är ganska typiskt, du hör av dig först när en räkning kommer. De som skickar ut dessa räkningar har ingen aning om att det gått ut dubbla paket, hade det varit från mig så hade jag tagit bort kravet men komplett har säkert grund för sitt beslut.

Samma sak har hänt mig på komplett också! Köpte en scanner för något år sedan och fick två stycken att hämta på posten. Efter en del telefonsamtal och mail Slutade det med att jag endå fick betala för frakten för den extra scannern.Väldigt irriterande.. Men jag kommer inte handla där igen...

Komplett kommer aldrig få en andra chans e de så här snikna så kan jag ju bara tänka mig hur de skulle hantera en reklamation.

Tycker att det är ett jävla konstigt system att det ens är möjligt att beställa samma vara 2 gånger till samma adress o namn i 2 olika försändelser inom loppet av någon minut. Trots att tråden visar att "många" råkat ut för detta så har de ju inga direkta planer på att ändra detta system... och det är väl ganska uppenbart varför.

Marcus! Visst är det irriterande, saken är att jag hade inte tänkt att skriva om det men så hörde jag att en kompis råkat ut för det och nu även du. Kanske det växer fram ett mönster

Förstår att det måste vara dj***igt irriterande att få två paket/porton när man lagt två separata beställningar . .

. . det känns konstigt att dom inte fattar att det ska läggas ihop i ett paket!

eller

. . konstigt att dom inte fattar att du tryckt två gånger på beställnigsknappen, konfirmerat två gånger, etc och att allt är ett mistag, att du egentligen bara vill ha ett paket med en vara.

Och sen vill dom inte ta tillbaka grejerna gratis!! vicken sniken firma . . konstigt att någon handlar där!

//rob

Det är faktiskt konstigt att Komplett inte har något "larm" för dubbelbeställningar. Morsan beställde en bärbar hårddisk från Zebramedia för något år sedan och lyckades trycka flera gånger på beställ-knappen. Då ringde Zebramedia upp och frågade om det stämde eller om de bara skulle ha en. Problemet löst!

Kan ju medans jag är igång säga att jag råkade beställa ett tillbehör från Cyberphoto som inte passade till blixten jag beställde samtidigt, då ringde dem upp och frågade om det verkligen stämde. I och för sig var det lite dålig info om det på sajten men kanon att de ringde och dubbelkollade så att jag istället kunde beställa prylen som passade.

Om Komplett kan jag inte uttala mig eftersom jag aldrig handlat från dem, men det låter som att de borde se över sina rutiner, kanske?

pellapoo skrev:
Visst kan det bli fel.. Men jag anser att felet inte låg hos mig. Jag tycker det är grisigt av dem att kräva mig på hela beloppet + deras egna administrativa avgift. Jag menar alvarligt vem beställer 2 paket inom nån minut av samma vara med 2 olika porton?

Den erfarenheten av andra företag jag fått är att de är mycket generösare o skulle aldrig vara snorken mot en kund.Jag blev faktiskt rekomenderad att testa komplett eftersom jag kört med Inwarehouse o Dustin innan... Men aldrig mera komplett.
Du är inte ensam. Komplett.se är ena makalösa klåpare med en logistik som är under all kritik.
Bestrid deras krav för allt du är värd!

Det finns ingen butik som ALLA är nöjda med. Om alla slutade handla på en butik pga ett misstag med en missnöjd kund som följd så skulle vi inte ha några butiker alls att handla i.

/Henri

Jag vill bara säga att jag hävdar att jag "inte" gjort 2 beställningar. Men en månad senare så kan jag ju inte svära på att jag inte råkat trycka på nån uppdateringsknapp.

Henri jag har nu även fått några privata mail om folk som råkat ut för samma sak Det är därför helt klart att detta är en företeelse som verkar drabba Komplett extra mycket.

Just Kompletts system är ju så farligt eftersom du skulle ju kunna råka ut för att beställa 50 försändelser av samma vara utan att dom skulle reagera. Komplett skulle bara glatt inkasssera administrativa avgifter o svara snorkigt om att jag kan ju betala deras P böter.

Jag tycker att mycket i denna tråden vittnar om att det kanske är på sin plats om att varna för komplett. För att andra företag verkar ju dubbelkolla med kunden så att såna här saker inte händer.

Sen om de nu måste ha tillbaka frakten så tycker jag att det är ganska olämpligt att ta ut en administrativ kostnad på 150kr extra.

Bra och dåligt med komplett.se

Jag har både goda och tråkiga erfarenheter av komplett.se

Det som är bra med:
komplett.se är att dom har en otroligt bra bemannade kundtjänst, det är sällan man behöver vänta längre än 5 min i telefonkö och detta känns helt fantastiskt speciellt i databranschen.

Det tråkiga med:
komplett.se är att du själv måste bevisa vilken del som krånglar om du köpt en dator i delar från dom, detta gäller även om du köpt alla delar hos komplett.se. Vi köpte två identiska datorer i delar till jobbet, i den ena går CPU fläkten på 1000 varv hela dan, i den andra så går CPU fläkten på fullvarv och låter som ett reaplan från det att man startar upp datorn tills dessa att man stänger av den. Men enligt komplett så är det inte något fel på varken CPU, CPUfläkt, Grafikort eller moderkort, suuuuuuuurt är det i alla fall och inte hjälper det att tjata heller.

Ett annat mycket tråkigt exempel är när jag köpte två trådlösa accesspunkter (Linksys) dom gick inte att konfigurera från sladd sidan utan bara från radiosidan, skickade in dom med fel beskrivning och dom kom tillbaka med kommentaren att båda funkade hos dom. Testade sedan på 3 andra datorer med samma resultat gick inte att komma in ifrån sladd sidan, ringde komplett och berättade att det inte fungerar som den skall, dom hänvisar då bara till att dom testat och att det fungerade hos dom, inte för att jag tror på dom. Lyckades efter mycket tjat få skicka tillbaka båda två och få tillbaka pengarna.

Mvh
Anders

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar