Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

AGFA apx 25

Produkter
(logga in för att koppla)

pgy

Aktiv medlem
Finns AGFA apx 25 att få tag på? Är det någon som vet?
Jag har givetvis kollat de vanliga fotosajterna men utan resultat. Den kanske inte tillverkas längre.

Nix, den har upphört att tillverkas som så mycket andra bra filmer. Jag läste ett, kanske inte så initierat men ändock, rykte om att Technical Pan skall läggas ner också. Då finns det ingen riktigt finkornig film kvar.

jimh skrev:
Nix, den har upphört att tillverkas som så mycket andra bra filmer. Jag läste ett, kanske inte så initierat men ändock, rykte om att Technical Pan skall läggas ner också. Då finns det ingen riktigt finkornig film kvar.

Jag har inte varit inne på långsamma svartvita filmer (än). De är klassiska filmer och det vore synd om även Kodak Technical Pan försvinner. Däremot så ska man inte glömma lford Pan F Plus (ISO 50) som också har ett gott rykte bland de som jobbar finkornigt.

Jörgen

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar