Annons

Af 80-400/4,5-5,6D ED VR

Produkter
(logga in för att koppla)
Arleklint skrev:
Om du har en utrustning som är "ok", kanske inte den bästa som går att få, men just "ok" så vill jag påstå att en spännande fotoresa ger bättre bilder OCH trevligare upplevelser än nya gluggar.

Jag skulle alltså med det resonemanget kunna kasta mig iväg på en spännande resa nu direkt, men eftersom jobbsituationen gör att jag ännu inte vet när jag kan planera in min resa till Island så förbättarar jag min optik under tiden. Jag tar mig helt enkelt råd till både och.

Javisst, det beror på många omständigheter såklart. Du ressonerar klokt och likt mig. Bara lite olika vinklar bara;)

Island blir finfint, jag lovar. Välj årstid kritiskt utifrån det du skall fota bara.

Jag siktar själv på Färöarna som nästa resa själv (om jag fick välja idag iaf),, men just nu går stålarna nästan oavkortat till studier;/
**

Ett Fint tele är Fint på Island. Ett landskap som inbjuder till dans i/för alla typer av brännvidder och format.

Jag skulle inte åka dit utan tele. Men det gör jag nog inte ngn stans heller då;)

Mvh Niclas,

När det gäller mina funderingar på AF 300/4 ED IF kontra AF-S 300/4 ED IF så är saken avgjord.

Olle Bjernulf och jag testade det igår kväll och kom fram till att AF-S gluggen är på marginalen skarpare. Men skarpare!

För att avgöra det var vi tvugna att få ner exponeringstiden, i vårt fall med blixt. För stativfoten på AF-S vibrerar, vilket vi oxå såg.

Saken är avgjord för mig nu.

Det blev en beggad AF-S 300/4 ED IF istället för min AF 300/4 ED IF + en ny AF-S 70-200/2.8 ED IF VR. Båda funkar bra ihop med min TC-14EII

Nu skall jag inte byta objektiv på att tag.

Hehe, nej det är nu det börjar på allvar;)!

Skämt å sido, det är ju finfint faktiskt att ENDast kunna skylla på sig själv.

Mvh Niclas, som ibland tycks fota med taskiga linser för att kunna skylla ifrån sig på dem,,

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto