Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe Encore DVD med meny

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Har CS6, engelsk version, o vill skapa en DVD där man kan välja kapitel.
Jag får inte till det.
En auto-play DVD har jag lyckats få till.
Ngn som kan hjälpa till?

Skall leta där.
Längst ner till höger finns en flik som heter Library.
I en CS5-bok + flera guider på nätet sägs det att den vänstra knappen skall trolla fram olika färdigproducerade menyer.
Men i mitt CS6 finns det inget i den fliken.
Vad beror det på?

Skall leta där.
Längst ner till höger finns en flik som heter Library.
I en CS5-bok + flera guider på nätet sägs det att den vänstra knappen skall trolla fram olika färdigproducerade menyer.
Men i mitt CS6 finns det inget i den fliken.
Vad beror det på?

"content" material kom med om man köper programmet på DVD, det ligger på en separat skiva. Hur man kommer över det annars vågar jag inte svara på, kan kolla. Leta på deras hemsida, annars ring Adobe och fråga.

...eller ja just, du kan ladde ner från Encore (kunde iaf i CS5) exempel-mateiral i olika upplösningar. Det krävs att du loggat in och så i programmets koppling till Adobes community

"content" material kom med om man köper programmet på DVD, det ligger på en separat skiva. Hur man kommer över det annars vågar jag inte svara på, kan kolla. Leta på deras hemsida, annars ring Adobe och fråga.

...eller ja just, du kan ladde ner från Encore (kunde iaf i CS5) exempel-mateiral i olika upplösningar. Det krävs att du loggat in och så i programmets koppling till Adobes community
Tackar!
Jag skall kolla på skivan efter skidträningen ikväll.

Det kanske inte följer med i studentversionen?
Hittar jag det inte så skall jag kolla med Adobe i morgon.

Jag hittade en guide men den var så avancerad i Aftereffects(har inte öppnat det än) o Photoshop att jag inte mäktar med hälften.
Men det kanske är så att jag måste bygga ngt från grunden, ja ja skall inte måla fan på väggen än.
Här är en tråd till jag har:
http://www.fotosidan.se/forum/newreply.php?do=postreply&t=139727

Du har rätt Kim.
Jag ringde Adobe och det har tydligen varit lite strul med just den menyns innehåll.
Jag kommer att få en länk i ett mail från Adobe som gör att man kan fylla på med data.
Tack!

Tack Kim

Det finns libraryfiler att ladda hem från Adobe.
Det har strulat som sjutton.
Om jag har försökt att lägga libraryfilerna tillsammans med Adobe på C så har det bara strulat.
Till slut fick jag rådet att packa upp det på annan plats o i Encore peka ut var de finns.
Tjohej! Nu funkar det!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar