Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Adobe att släppa Aperture-konkurrent

Produkter
(logga in för att koppla)
mipert skrev:
Varför hamnar du i väggen?
Jag samlar på sådan information eftersom jag håller utbildningar i Photoshop så alla åsikter är av nytta.
Därför att även om uppmärkning, metadata mm hanteras rätt bra så stoppas de ju inte in i något gemensamt index. Vill jag söka alla "paddling" tex, så scannar den sig igenom alla XMP-filer i min struktur av bilder, det tar evigheter.

En annan nackdel är att den inte använder de previews som finns inne i en NEF utan skall skapa egna, det tar så lång tid.

Inte heller verkar den kunna hanterar ett stort arkiv, där bilderna ligger på olika diskar mm - den vill följa en viss folderstruktur. Kan ha fel där iofs.

Äntligen en "rawkonverterare" (ja, lite krasst kan man väl anse att det är det Lightroom är?) med vettigt användargränssnitt!! Har tittat på de flesta och blir inte klok på hur svårt det ska vara att göra nått bra?!?! Kolla på Capture One, de må vara en väldigt kompetent produkt men gui:t ser katastrofalt ut!

Jag hoppas personligen att detta blir en separat produkt och inte säljs i CS3 kartongen som någon här ovan skrev, skulle i så fall vara högt upp på min önskelista... Om nu bara PC betan kunde komma någon gång!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar