Annons

Adapterlatta till Kodak DCS465

Produkter
(logga in för att koppla)

Henkan

Aktiv medlem
Hej,

Jag har förgäves letat efter en adapterplatta till mitt digitala mellanformatsbakstycke - Kodak DCS465 - för att kunna använda tillsammans med min Hasselblad. Det tillverkades av Kodak men de har slut av denna artikel. Är det någon som vet var man kan tänkas hitta en dylik tingest? Alla tips välkomna. Även hembyggen är intressant. Om du känner till var jag skulle kunna få tag på detta får du gärna höra av dig till mig.

Henkan
 
Silvertejp funkar till allt väll? eller? ;)
Nej men har du ringt Kodak USA o överallt? nånstans måste dom ha en liggandes?
 
Ja, jag har varit i kontakt med både Kodak i USA och i Sverige som hänvisade mig till Danmark där min inte ens visste om att denna modell fanns.

Jag fick f.ö. en mindre utskällning av Kodaks support i Sverige över min dumhet att ringa och fråga efter en sådan sak!

Det får väl bli silvertejp...


Henkan
 
Henkan skrev:
Ja, jag har varit i kontakt med både Kodak i USA och i Sverige som hänvisade mig till Danmark där min inte ens visste om att denna modell fanns.

Jag fick f.ö. en mindre utskällning av Kodaks support i Sverige över min dumhet att ringa och fråga efter en sådan sak!

Det får väl bli silvertejp...


Henkan

Är inte säker på att tejp funkar, kanske är elektronik mellan? men prova?
 
Silvertejp skulle väl funka i teorin då alla kopplingar till utlösare och synk är externa men det var mest ett skämt då jag vill kunna byta mellan vanliga bakstycken också. Sen är det ganska noga med avståndet mellan lins och filmplan, dvs sensor.

Nej, det enda seriösa alternativet är en adapter, original eller hembygge.

Henrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.