Annons

Vidvinkel till canon, fast eller zoom med 77mm filterdiameter

Produkter
(logga in för att koppla)
@daniel papic
Du har rätt men jag prioriterar också vikt, två linser, max tre. En grymt filterhållare och en mattebox, ca 7 olika cirkulära 77mm filter. Jag skulle som sagt kunna gå ner till 72mm men för enkelhetens skulle vill jag först leta bland 77mm filterdiameter.

Du har inte varit in på Voosestore.com?
Dom har en hel del MatteBox, filterhållare, mm
 
Går själv och väntar på Tamrons nya 15-30/2,8 med bildstabilisering men jag vet tyvärr inte filterdiamter då linsen inte finns till salu ännu men säkert går det att ta reda på diametern redan nu då ju demo ex av denna glugg finns ute redan.
Hoppas du hittar ett objektiv som passar och återkoppla gärna!
 
Jag tror att jag har läst att det inte går att montera filter på den. Jag lutar åt en 16-36mm f4L från canon som jag kanske kompletterar med en snabbare tex 24mm f1,4 från samyang. Eller så skiter jag i att kunna montera filter på vidvinkellinsen och köper den du nu nämnde, även om jag älskar långexponeringar :-(.
Just nu använder jag min Tokina 11-16mm f2,8, som går att använda på 15-16mm på fullformat. Den har 77mm filterdiameter och är rätt lätt. Men det käns som ett stort hopp när min nästa zoomlins börjar på 24mm.
 
Den ser ut att ha fast motljusskydd av blomtyp (heter det så) och vad jag kan se på filterdiamter så står det n/a (not available) så du har nog rätt i det att något filter inte går att skruva på den,
på pappret ser den i övrigt lovande ut! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.