Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

actions i Photoshop cs 5

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har laddat ner några actions på engelska som jag ska köra på nef fil i Photoshop cs 5.
Men action hänger sig och hänvisar till att tex gradient map inte är tillgängligt.
Beror detta på att jag kör en svensk version med en engelsk action?
Måste jag översätta de olika stegen till svenska för att det ska funka?

Någon som vet?

Jag gör mina actions i min engelska version av PS5 hemma och använder dem utan problem i den svenska versionen jag har på jobbet.

Men ibland, beroende på läge eller valt verktyg, kan något makro stanna och kräva ett OK för att gå vidare. I mitt fall beror det förmodligen på att jag inte har brytt mig om att ta hänsyn till alla tänkbara scenarier när jag gjort dem eftersom det ändå bara är jag själv som använder dem och de fungerar tillräckligt bra.

Jag har laddat ner några actions på engelska som jag ska köra på nef fil i Photoshop cs 5.
Men action hänger sig och hänvisar till att tex gradient map inte är tillgängligt.
Beror detta på att jag kör en svensk version med en engelsk action?
Måste jag översätta de olika stegen till svenska för att det ska funka?

Någon som vet?

Ja, det beror på språket. Ta bort det steget, slå på inspelning och gör om samma steg men nu på svenska.

Stefan

Ett alternativ borde väl vara att ställa om den svenska versionen till engelska.
Har för mig att man enkelt kan göra detta i inställningar.
Någon som ver var?

Inte i Photoshop, däremot i Lightroom. Har du Photoshop CC kan du däremot avinstallera programmet, sedan ändra språkinställningarna i Creative Cloud och sedan installera Photoshop på nytt.

Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto