Annons

Acreditering?

Produkter
(logga in för att koppla)
growingart.se skrev:
En fråga angående fota större evenemang (medans vi har fotografer med gedigen erfarenhet från sådana). I dagstidningarna ser man ofta bilder där artisten står vid mikrofon, vilket inte är direkt upphetsande, men artisten är igenkänningsbar. Är det ett önskemål från tidningarna med sådana bilder eller är det svårt att fånga en mer dynamisk bild under de första låtarna man har på sig att fota?

Jag skulle knappast tro att det är ett önskemål från tidningarna. Det skiljer sig ju väldigt åt från artist till artist om de står med mikrofonen vid munnen utan att röra sig, eller om de hoppar omkring och posar. Men det hänger också på fotografen. Ibland i dikena är det knökfullt och svårt att förflytta sig, men oftast tycker jag att det går att vara rörlig själv och försöka hitta vinklar.
 
Intressant. Jag har aldrig sett en headbangande bild eller hoppande musiker i dagstidningarna, därav att jag undrar. Min enda erfarenhet kommer från rockklubbar eller mindre rock/punk-festivaler, där får definitivt möjlighet till sådana bilder.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.