Annons

A850 + 28-75/2,8 officiellt nu

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade nog önskat mig en folk-FF, med lägre pixelmängd. Nikon har bevisat att en välgjord sensor räcker långt med 12mp. kräver mycke kraft att hantera dessa 24mp. Men för att stilla dom pixelsugna hade 17mp varit mer än tillräckligt. Men Sony sitter troligen med många färdiga 24mp och gör det lite smidigare. Ofattbart att Sony som egen sensortillverkare, inte kan komma tillrätta med bättre brusegenskaper. Ovasett om brusdebatten tagit väl mycket utrymme i bland. Vem trodde att för bara 5-6 år sedan skulle komma kameror som kan ta kanonfina bilder vid höga iso-tal. Jag anser det vara ett stort genombrott inom den digitala eran. Kan inte för mitt liv begripa att det finns ett motstånd mot den tekniska framgången. Att sedan AF-problematiken tydligen varit bevisat eftersatt(uppfanns för 25 år sedan) är ju lite sorgligt i sig, inte lite sorgligt igentligen, en mycket viktig del för att kunna ta bilden överhuvudtaget, men detta har behandlats utförligt i andra trådar. Canon 50D har väl fått lite väl illvilliga ryckten PGA att den har världens klart snabbaste AF, så vittnar många om att den även är säker och oftar hittar skärpan. Foto lär har pressat den ordenligt vad gäller att AF:en låser på rätt sätt. Att sedan fånga in en svalas tvära kast, det kan baske mig inte vara lätt även med förbättrad AF. men frysa en filmfrekvens och plocka ut bilder där kanske kan vara någonting. en utveckling mot film.Foto kombi som kan förenas ser jag fram imot, möjligheterna kan bli många omdom vill tillverkarna. Vänl./Bengt.
 
Sony nämner den inte på sina sidor än, eller har jag letat på fel ställe? Är något bättre med A850 vs A900? Objektivet som ingår i kitet är inte intressant för mig, vad kostar bara huset? Räknar med FF till jul...
 
Sony nämner den inte på sina sidor än, eller har jag letat på fel ställe? Är något bättre med A850 vs A900?
Den är inte officiell ännu, men för ett tag sedan gick det att ladda ner instruktionsboken från Sony i HongKong. Enligt den är A850 en A900 med 3 bilder per sekund i stället för fem, och en billigare sökare som visar 98% i stället för 100% och levereras utan det trådlösa fjärrkontrollen.

A850 verkar vara ett exempel på när en produkt (A900) har betalat sin utveckling och en något enklare produkt kan tillverkas och säljas till betydligt lägre pris då den inte behöver bekosta någon utvecklingskostnad.
 
Snudd 2700 Euro.. Då kan den väl inte sägas säljas för mindre pengar väl?

A900 är ju billigare till o med i dyra Sverige.....
 
Vänta till det kommer priser på bara huset - €2699,00 är pris på kit med 58-75. Jag skulle tippa på -€250 och då landar vi väl runt 25.000.- Ser dödsdömt ut i så fall.
 
Ja....den är ju även klart dyrare än, D700(20000Kr) MK2:An (24000Kr). Och den som skall lägga ut 17000KR mer än vad en A700 kan köpas för. Då finns det väl risk för Harakiri, när 17000kr inte genererar den skillnad i bildkvalitet som varje sund individ rimligtvis förväntar sig. Nya Pentax K7 Har blivit Toppklassad, späckad med fantastiska och mycket andvänbara finesser, 13000kr med fint kitobjektiv, vad kostar den om drygt ett år. /Bengt.
 
Man ska nog inte fästa sig för mycket vid priserna eftersom det bara är EN återförsäljare - som inte ens har fått några kameror att sälja än!

Det är inte orimligt att tro att 850 kommer sluta (efter någon månad i handeln) på ett par tusenlappar mindre än vad A900 kostar idag. 6k extra för vad som verkar vara ett rippat Tamron 28-75 (det vet vi inte innan vi sett linsdiagrammen dock!) är lite magstarkt dock. Som kitobjektiv borde det inte lägga på mer än max 2.5 till 3k extra om man köper ett A850-hus.
 
Håller med - jag drog av 2.500, vilket känns rimligt för ett kitobjektiv. 7.000 för ett kit-objektiv indikerar att det är ett sjutusan till objektiv - närapå i klass med CZ16-80, och det känns inte sannolikt.
 
På inget sätt alls, faktiskt. Exmor är kolumntekniken som Sony använt i flera år nu, men inte på större sensorer innan A700 / Nikon D300.

[edit]
2000Us$ i instegspris.... låter rimligt! :) Ska bli spännande att se vad det svenska listpriset blir...
[/end edit]
 
Ah, förlåt - det jag skrev kan missförstås... :)

Exmor har använts i MINDRE video-cmos långt tidigare, första introduktionen till större sensorer (än 7x5mm) var IMX021 som satt i D300 / A700 i lätt olika versioner. A900 var första FX-sensorn med Exmor. D3x är också "Exmor".
 
Ah... Det är härifrån alla missförstånd med den omöjliga "back-lit" FF sensorn kommer ifrån... :) Tadah!

Folk skiljer inte på Exmor-R och Exmor. "-R" är back-lit versionen som används i två kompakter och ett gäng videokameror, den utan "-R" är den vanliga. Men eftersom "Exmor-R" som varumärke introducerades till den stora marknaden med stort buller och bång för ett halvår sedan så antar folk att om det står "Exmor" så är det "back-lit" som gäller....
 
Folk skiljer inte på Exmor-R och Exmor. "-R" är back-lit versionen som används i två kompakter och ett gäng videokameror, den utan "-R" är den vanliga. Men eftersom "Exmor-R" som varumärke introducerades till den stora marknaden med stort buller och bång för ett halvår sedan så antar folk att om det står "Exmor" så är det "back-lit" som gäller....
Som representant för folket kan jag vidimera ditt påstående.
 
Ah... Det är härifrån alla missförstånd med den omöjliga "back-lit" FF sensorn kommer ifrån... :) Tadah!

Folk skiljer inte på Exmor-R och Exmor. "-R" är back-lit versionen som används i två kompakter och ett gäng videokameror, den utan "-R" är den vanliga. Men eftersom "Exmor-R" som varumärke introducerades till den stora marknaden med stort buller och bång för ett halvår sedan så antar folk att om det står "Exmor" så är det "back-lit" som gäller....

Måste äta middag och dricka starkt kaffe först, sedan kanske jag kan hajja vad, du ha skrivit?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.