Annons

A850 + 28-75/2,8 officiellt nu

Produkter
(logga in för att koppla)
Längtar tills om 6-12 månader vilket pris A850 kommer ligga på då och hur Nikon och Canon har svarat på den, Tror ju A850 kommer vara början på en revolution med lite mer folkliga FF/FX kameror. ungefär som 5D var för några årsedan

/R
 
Längtar tills om 6-12 månader vilket pris A850 kommer ligga på då och hur Nikon och Canon har svarat på den, Tror ju A850 kommer vara början på en revolution med lite mer folkliga FF/FX kameror. ungefär som 5D var för några årsedan

/R

Utan att ha druckit starkt kaffe, kan jag ganska säkert säga, om 6-12 månader kommer enbart kamerahuset Sony A850 ligga i nivån 15000:-, när nu introduktionspriset lär ligga på omkring 20000 eller strax där över.

Väntar mig nu en A800, med inbyggd blixt, bantad A850, för konsumentsektorn, till ett pris av 12995:- på MM!
 
Jag hoppas du har rätt, men förbereder mig på en lång väntan... (ang. A800 då...) :)

Kanske 18 papp för enbart hus, i butik i verkligheten en månad eller tre efter introduktionen? Jag hoppas den kommer sälja bra dessutom, Sony behövs på marknaden som tungviktsmotståndare - två spelare räcker inte för att hålla konkurensen vid liv.
 
Jag körde ett köp ända fram till betalningen.. Och detta verkar så långt vara ett pris man får en ny A850 för... DVS 18 tusen pengar......

Nån som vill köpa en fin helt nyservad samt genomgången A700 ..Big Beercan 75-300 . Sigma 24-70 f2,8 och en A100.. Allt i mycket bra skick samt kamerorna med få få exponeringar..... Jo ett 50 mm 1,7 minolta också...(skojar med fasiken liiite alvar) :) :)

Hehe.. Inte utan man blir sugen att faktiskt ta det drastiska steget.. Att A850 tar tre bilder sek är för min del totalt skit i samma.. Jag tar en fotboll i luften med enkelskott då jag provat med min A700á (skojar med liiite alvar) .. Och går saker för fort "ryter jag till" att folk skall stå stilla bara..Så hinner jag med trotts tre skott i sekunden.... :) :) :) :) :)
 

Bilagor

  • Fotboll_redigerad-1.jpg
    Fotboll_redigerad-1.jpg
    39.4 KB · Visningar: 156
  • Fotboll_redigerad-2.jpg
    Fotboll_redigerad-2.jpg
    39.1 KB · Visningar: 154
Senast ändrad:
Eller här då min dotter nickade ofrivilligt... Hanns ju med det med att få på bild med enkelskott... Så tre bilder i sek duger finfint det.. Man får va alert bara..
 

Bilagor

  • DSC00893.jpg
    DSC00893.jpg
    27.9 KB · Visningar: 154
Ser inget nick.... Kanske 5 bilder per sekund inte är så illa. :)


Jag glömde "ryta till" att boll samt folk skulle stå/vara stilla... Så det blev snabbfokusera om och få bilden straxt efter nick... (flinar glatt ;) )....

Dessutom har jag märkt att bollar är betydande svårare! att få till lydnad så dom väntar in mig.... ;-)


:) :) :)
:)



Men men.. Att det går ta "sport" bilder med enkelskott som blir skoj dom med är ingen tvekan om.. Och tre bilder i sek duger för mina krav .Samt troligt för dom flesta mer än undertecknad också..Bara att det blivit en slags tävling med bildhastighet då annat inte finns att visa fördelar med mellan olika märken.. Inte alltid då. Men ändå ofta.....

Så en A850 skulle sitta finfint här.. Tänk att få det greppet...Med ändå den smidiga storleken..Wow.. Jädrar vad man är fundersam.... Och rätt sugen sälja av allt utom 35-70 f4 som kan bli walk around på en A850 .. Det är ju lättare att spara ihop till nya objektiv över tid "ett o ett" än 18000 kr i en smäll för en fattig..

En till enkelskottsbild med A700 och Sigma 24-70 f2,8 som blev lite kul tycker jag.. Och detta var inget massfotande med hundratals bilder provtagna... Utan bara några få få försök... Och den Sigman på A700 är rätt kvick i fokusering anser jag... Och A850 lär inte va långsammare.... Och hoppas ingen blir sur för man lägger med nån bild här o där också.. Jag tycker det är ofta för lite "färg" i inläggen här och bara massa text.. En bild säger ofta mer. I alla fall för ilustrera vad man menar med texterna...
Och lite "färg" i topics kan väl inte skada hoppas jag..... ;-)
 

Bilagor

  • svett2 12.jpg
    svett2 12.jpg
    27.4 KB · Visningar: 111
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.