Annons

A700-ersättare - senaste rykten

Produkter
(logga in för att koppla)
A700 ersättare i maj 2010???

Hittade nedanstående på SonyAlpaRumors http://sonyalpharumors.com/sr2-camera-roadmap-by-gustav/

We just found this post inside the dpreview forum:
“Gustav (Kingfisher on Photoclubalpha, ijsvogel on Dyxun), from the Netherlands) has long impressed me with his astute and well-informed predictions about future Alpha cameras….he is in contact with fairly high-ranking Sony Alpha European officials, so when he makes predictions he speaks with some level of authority. He was largely on the money with regard to the A550, for example. ”

And “Gustav” made following predictions:

A450
“Sony will introduce an A450 and many p&s cameras at CES.”

A650
“Sony will introduce an A650 at PMA. This will be a fine and worthy A700 successor, but without the name and without video. It may be the last Alpha to be introduced without video.”

The A700 successor
“Sony will then introduce the “amazing” A7xx in May–reserving the 700 level, as Minolta did, for ground-breaking technology. ”

A800
“Sometime between January and September, Sony will introduce an A800. And sometime between September of 2010 and March of 2011, Sony will introduce an A9xx that will blow our socks off.”

The mirrorless camera
“In September, Sony will introduce a mirrorless competitor for the mirrorless cameras already on the market. These will be very fine cameras for still photography, but will offer the best video experience in any “slr” camera to date. Will they use the Alpha mount? or will they use a new mount, with adaptors for Alpha lenses?”

Lenses
“Sprinkled throughout the year, Sony will introduce as many as ten new lenses, including several that will help to position some of the new Alphas as excellent journalist, sports, action, wildlife cameras, and several to help fill out other gaps. Some of them will be optimized for video.”

more…
“And sometime between summer 2010 and first quarter 2011, I expect revisions in the A200/300/400/500 series.”

Låter ju som ett spännande Sonyår, hur mycket man nu skall tro på?
 
Det mesta av spekulationerna på AR brukar ha ganska exakt 0% tillförlitlighet om det handlar om saker som ligger mer än ett par veckor fram i tiden. Undantagen är när Sony gjort tidiga uttalanden om sina roadmaps, och detta händer ytterst sällan på konsumentsidan.
 
Tjaa..

Det jag "hörde" i början av 2009 stämde hyfsat väl med vad som förutsågs av andra på nätet.. Och vad som skedde också..

Snudd hela kamerautbudet uppdaterades. Jag "hörde" att hela skulle uppdateras.. Och det blev nästan så... Och hade inte det klagats på detta filmande hade nog en ersättare till A700 också varit ute nu tror jag.... Men den kommer kanske fast i annat namn om (?) man skall tro ovan spekulationer.. Därför den är troligen redan klar... Det ser vi i början av året om det dyker upp en kamera utan filmande med typ A650 logga framtill..


Så på så "sett" händelseförlopp så var det väl endast A900 som var orörd om man väljer att tro att efterträdaren till A700 var klar men "drogs tillbaks".. Vilket väl nu är snudd även utalat från Sony själva att så skett om min Engelska inte ställer till missförstånd ..?

Jag tror den efterkommande kameran till A700 kommer bli en riktig prestandakamera.... Jag ser vad A550 är. Och kan bara säga att en A550 på steorider med A7XX logga kommer rakt inte bli en leksak .. Speciellt inte nu då Sony av vad man/jag förstått stoppade den och "gör om" ...
 
Vist kommer det nya kameror. Det är ju de de lever på....
De gör väl som andra släpper lite finesser i taget så folk ständigt vill uppgradera.

Ett bra exempel på detta är Apple, släpper lite nyheter hela tiden men inte allt så folk inte vill köpa en ny om något år. T.ex iPod Tuch fick ingen kamera trotts att chassit var förberett för det, Apple påstog att det var för dyrt. Men det komm i den billigare Nano ?? Påminner om Sergej Bubka och sina världsrekord.....
Sony gör väl samma. Många (ink jag) trodde nog inte det skulle komma en massa nya dyra APS DSLR. Men men....

Vad gör man väntar på att köpa en ny så småningom när den sjukit i pris :)
 
iPod Nano fick en videokamera (inga stillbilder) med låg upplösning, dvs inget som skulle accepterats i en iPod Touch.

Lite mer OT !
Vist ingen höjdaer en Youtube kamera. Vist men Touchen som har Wifi hade ju passat bättre. Har en sådan Nano i familjen och filmen är OK. (Dock ej OK i ett Foto/film forum). Och Touchen är ju förberedd men ej utrustad ?. Innnan den komm gjorde tredje parts tilverkare hål för den i sina skydd/skal.
 
Och Touchen är ju förberedd men ej utrustad ?.
Ja, det finns plats i iPod Touch för en kamera, dock inte samma kamera som i iPhone då den inte får plats i den tunnare iPod Touch. Strax innan denna modell släpptes gick det rykten om problem med någon komponent -- kanske var det kameran som inte fungerade som tänkt eller inte kunde levereras i rätt kvantitet?
 
Hittade nedanstående på SonyAlpaRumors http://sonyalpharumors.com/sr2-camera-roadmap-by-gustav/

We just found this post inside the dpreview forum:
“Gustav (Kingfisher on Photoclubalpha, ijsvogel on Dyxun), from the Netherlands) has long impressed me with his astute and well-informed predictions about future Alpha cameras….he is in contact with fairly high-ranking Sony Alpha European officials, so when he makes predictions he speaks with some level of authority. He was largely on the money with regard to the A550, for example. ”

And “Gustav” made following predictions:

A450
“Sony will introduce an A450 and many p&s cameras at CES.”

A650
“Sony will introduce an A650 at PMA. This will be a fine and worthy A700 successor, but without the name and without video. It may be the last Alpha to be introduced without video.”

The A700 successor
“Sony will then introduce the “amazing” A7xx in May–reserving the 700 level, as Minolta did, for ground-breaking technology. ”

A800
“Sometime between January and September, Sony will introduce an A800. And sometime between September of 2010 and March of 2011, Sony will introduce an A9xx that will blow our socks off.”

The mirrorless camera
“In September, Sony will introduce a mirrorless competitor for the mirrorless cameras already on the market. These will be very fine cameras for still photography, but will offer the best video experience in any “slr” camera to date. Will they use the Alpha mount? or will they use a new mount, with adaptors for Alpha lenses?”

Lenses
“Sprinkled throughout the year, Sony will introduce as many as ten new lenses, including several that will help to position some of the new Alphas as excellent journalist, sports, action, wildlife cameras, and several to help fill out other gaps. Some of them will be optimized for video.”

more…
“And sometime between summer 2010 and first quarter 2011, I expect revisions in the A200/300/400/500 series.”


Låter ju som ett spännande Sonyår, hur mycket man nu skall tro på?
När det gäller sajten Sony Alpha Rumors så kan man tro så mycket som sajt-namnet säjer - att det är rykten, dvs obekräftat. Rykten är sällan korrekta.

Om där finns något som är skrivet av Gustav Kiburg från Nederländerna, däremot, så är det en helt annan sak. Jag har funnit att hans informationer om VAD som är på gång är mycket säkra. Däremot blir lanseringen ibland senare än vad han först har förutspått. Vilket förstås inte alls är hans fel, utan beror ju på att nya produkter, oavsett branch, som bekant ofta inte klarar de uppsatta tidsmålen utan blir försenade. Datavärlden är ju mycket värre...
 
Har väl ganska förvånat undrat varför Sony skall vänta så länga med att haka på övriga som släppt nyheter,K7, 7D, D300s, nu drar dom tydlingen ut 6 månader längre än övriga, möjligen att Sony filat på bättre filmfunktion, heller vad dom kan ha i görningen, trots finanskriser kommer släppen lite tidigare nu, även om mycke bara är designförändringar för många modeller. Inga mera rumors om Exmore-R tydlingen, Men spännande är det, A550 kom ju med lite nyheter, men jag syftade på semipro-segmentet, 550 kommer nog att räcka långt, med sitt hyggliga pris också.
 
Skulle förvåna mig mycket om Sony "köpt" Bob Krist...han är ju en kännd och inbiten "Nikonshooter" som skriver böcker,gör filmer/guider mm som handlar om/är till för Nikon...Jag tror det är rör sig om en ny Nikonkamera/modell men hoppas givetvis på att jag har fel :)
 
Skulle förvåna mig mycket om Sony "köpt" Bob Krist...han är ju en kännd och inbiten "Nikonshooter" som skriver böcker,gör filmer/guider mm som handlar om/är till för Nikon...Jag tror det är rör sig om en ny Nikonkamera/modell men hoppas givetvis på att jag har fel :)

Även en förtappad kan ju ha chansen att förbättras..... ;)
 
Hamnade på sony.se och slötittade lite på funktionslistan för min A700 när jag plötsligt vaknade till, titta på klippet här nere, vad menar de? Filmning med fjärren? Vet inte ens var jag lagt min...
 

Bilagor

  • filmfjarr.jpg
    filmfjarr.jpg
    5.9 KB · Visningar: 247
Hamnade på sony.se och slötittade lite på funktionslistan för min A700 när jag plötsligt vaknade till, titta på klippet här nere, vad menar de? Filmning med fjärren? Vet inte ens var jag lagt min...

Filma...tror jag inte går men himla smidigt är det när man själv vill var med på bild....:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.