Jo Nikonfolket hävdar det samma, utan diskussion är 50D nära på dubbelt så snabb som D300, den delen intialt som joakim säger, Foto gick in och svarade Joakim om just hastigheten, Foto mätte upp 0,32-0,35 på D300, dom förklarade också precis hur testet gick till, här ser jag missförstånd, jag tror visst att hastigheten mot så kallade stillestående mål kan ha stor betydelse, vi fastnar i att det då alltid skall vara tex. en sten, ett hus eller kanske en fin bil. Det kan vara en Räv som tittar fram bakom ett träd, älg som rör sig mellan träd, (den springer inte alltid i 50 Km). Tidiga analoga AF-kameror kunde ha långsam AF även Canon, det går ju snabbare med manuellt sa dom, man missar motiven, det skälldes en hel del på den tiden, har inte läst om försök av flygande fågel bilder tagna med Nikon D300. har läst om en 1Ds modell som fick 75% skarpa bilder, 50D fick 50% skarpa, flygande fåglars tvära kast, finns det mycket svårare, om jag inte minns fel togs 600 bilder med 50D, 300 vart då skarpa.