Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A530 eller A540

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag är en kille på 12 år som funderar på att köpa en egen digitalkamera, kanske en Canon powershot A530 och A540. Är det någon som vet hurdan de är så får ni gärna höra av er?

//Marcus Siöström.

Det är bra kameror och utmärkta om man vill lära sig lite om foto. De har manuella inställningar så att man kan lära sig lite om hur bländare och slutartid och sådant funkar. De ha åxå bra bildkvalitet för en relativt liten peng.
Så jag tycker att det är en bra kamera att starta med.
Skillnaden mellan de två är bara antalet pixlar och den skillnaden spelar ingen större roll egentligen. Tar man den billigare har man råd med lite större minneskort istället, det har man mer nytta av. :)

Eftersom A610 inte är så jättemycket dyrare än A540 så passar jag på att tipsa om den åxå. Den är lite större, har lite fler funktioner och vridbar LCD.
Det är lite mer kamera och mer att växa i för inte så mycket mer pengar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar