Annons

A500 påväg!

Produkter
(logga in för att koppla)


Hmmm, jag minns att det rycktades om en A500 redan i november 2007.
Här är en diskussion om det från den tiden:
http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1037&thread=25767242&page=1

Sen gick snacket att det var en A300 och en A500 på G men det blev ju instället A300 och A350 som de hette.

Men det vore ju skoj med något nytt. Kanske en riktigt billig fullframare :)
 
Fasen att ett så stort bolag som Sony kan hålla så förbaskat tätt.. Det är sjuttonimig ett under av tystnad på saker som inte medvetet släpps ut..

man blir snudd undrande om dom anställda låses in i ett skyddsrum och inte släpps ut förän efter kamerorna är släppta.. fast iofs skulle väl det stå spaltmeter om.. Jag ser snudd texten på förstasidorna världen över..

""Sonyanställda inlåsta i åratal i slavliknande förhållanden...""

hehe
 
Då kan vi nog räkna med att nästa DSLR inte heter A500 i varje fall ;-)

A700 mk II, eller A800? Vad vill vi ha mer av? jag vill ha live-view i min A700, hoppas de eftermonterar!
 
Då kan vi nog räkna med att nästa DSLR inte heter A500 i varje fall ;-)

A700 mk II, eller A800? Vad vill vi ha mer av? jag vill ha live-view i min A700, hoppas de eftermonterar!

Med tanke på alla otroliga tekniska lösningar som KonicaMinolta/Sony gjort tidigare, typ Autofocus (som ingen trodde på), trådlös styrning av blixtar, och nu senast, det som alla sa var omöjligt, bildstabiliserad FullFrame, (dessutom med största sökaren som finns, det var ju inte heller möjligt enligt andra tillverkare) så är det ju bara att vänta på en Firmware uppgradering som ger LiveView i A700/A900. :)

Appropå att Sony inte knystar vad som är på G så var de ju ganska tidiga med att berätta om A900. Men det kanske visade sig att det inte var så smart att gå ut så tidigt. Kanske därför de väntar och kanske släpper något riktigt coolt med kort varsel.

När det gäller systemkameror tycker jag att det är ganska tyst från alla tillverkare just nu. Det verkar ju inte vara någon som ska släppa något coolt den närmaste tiden, eller? Någon som vet något, förutom alla skumma rykten?
 
Appropå att Sony inte knystar vad som är på G så var de ju ganska tidiga med att berätta om A900. Men det kanske visade sig att det inte var så smart att gå ut så tidigt.
För Sony var det nog viktigt att prata om den kommande A900, och visa trämodeller av kommande objektiv, för att visa att man tänkte satsa ordentligt på Alpha-systemet. Sony var ju också tidigt ute med Sony-varianter av udda objektiv, t.ex. 135mm STF och 16mm FishEye. Speciellt 16mm var nog ett tips till omvärlden (kan inte ha sålts så många innan A900) att Sony tänkte satsa och att det senare skulle komma FF-hus.

Hus skulle Sonys läge ha varit idag om de sparat pengar genom att vänta med udda objektiv (som 16mm) och hållt tyst om A900?

Nu när de visat vad de vill, och vad de kan, behöver de inte prata utan kan vänta till de har något färdigt att presentera.
 
Tror att du träffar huvudet på spiken, Göran.

När folk har kritiserat Sony för att de inte tidigare släpper ut information om kommande kameror, så har de ju faktiskt svarat att de inte gärna gör detta, med skälet att kameramarknaden är en "highly competitive" bransch, och att de därför inte i onödan vill avslöja sina planer för konkurrenterna.

Så vi får nog räkna med att någorlunda säker information inte kommer att dyka upp förrän ganska kort tid innan något nytt lanseras - kanske bara någon dag innan.
 
Märkligt att Canon rykten utan vidare substans blir nyhetsstoff , men SONY rykten från flera olika källor förblir dålda ...
 
Om alla spec å så stämmer så har d5000 och 500d fått sig en fin liten utmanare ;) speciellt med 12megapixel sensorn som äntligen kommer ner i de små sony modellerna
 
Verkar som att Sony satsar på en bred "line up" när det gäller kamerahus...tycker det e bra/skönt o se att 500/550 är lite mer "rejäla" än 230,330 och 380 när det gäller utformningen på huset..ska blir spännande o se vad efterföljaren till A700 kommer att erbjuda o om den också kommer i olika "versioner".
 
Både 500D och D5000 har HD video.

Japp lite synd att Sony inte hakat på den trenden med sina kameror...personligen är jag inte speciellt intresserad av den funktionen men det är helt klart en användbar funktion plus att det är en funktion som säljer o lockar till sig potentionella köpare som vill ha det senaste o så många funktioner som möjligt i sin kamera.
 
Enligt Dyxum så det detta som skiljer dom olika modellerna åt...om det ligger någon sanning i det återstår att se när dom väl presenteras.

A550:
14,2 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 921.600 dots
7 bilder/sek max

A500:
12,3 Mpix CMOS EXMOR R
lcd 3tum 230.000 dots
5 bilder/sek max
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.