Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

A1 för 6000kr eller A2 för 7000kr?

Produkter
(logga in för att koppla)
dl_4711 skrev:
Dåså.

Mina kandidater under resans gång har varit dessa:
Minolta Z3, A1 och A2
Canon S1 och Pro1
Fujifilm S20Pro
Sony F828
Nikon 8700
Panasonic FZ10

Just nu lutar det mest åt någon av Canon-modellerna. Vilken beror sannolikt på hur dyr den (&"#()¤!/)"!#"¤ bilreparationen blir...

Varför gör du det lätt för dig :p ? lägg til Panasonic FZ20 som tydligen ska vara en fullmanuel kamera (inte menystyrd).
En sak till som jag inte förstår är vad tex z3 eller S1 har på den listan och göra, inget dumt mot dem, men de är inte riktade till folk som vill köpa de övriga på listan. (som jag ser det).
 
Diiva skrev:
En sak till som jag inte förstår är vad tex z3 eller S1 har på den listan och göra, inget dumt mot dem, men de är inte riktade till folk som vill köpa de övriga på listan. (som jag ser det).

Om du läser hela tråden så ser du vad z3:an hade med den här tråden att göra.

Canon S1 var felskrivning. Det ska stå Canon Pro1
 
Diiva skrev:
Varför gör du det lätt för dig :p ? lägg til Panasonic FZ20 som tydligen ska vara en fullmanuel kamera (inte menystyrd).

Ser inte vad FZ20 tillför. Jag har redan strukt FZ10 för länge sedan.

En sak till som jag inte förstår är vad tex z3 eller S1 har på den listan och göra, inget dumt mot dem, men de är inte riktade till folk som vill köpa de övriga på listan. (som jag ser det).

Därför att?
 
Jag har hängt med hela tråden, men jag tolkade det som z3 hängde med fortfarande, men fel av mig.

ang FZ20: när FZ10 är med så är det självklart att även fundera på dess efterföljare, men har du redan tagit bort FZ10 så tillför inte FZ20 kanske nå nytt.
 
C-8080 då?!

Du min vän, ta dig för en tusan titt på Olympus C-8080 Wide Zoom. Det är en UNDERBAR 8 mpx-kamera som i varje test fått toppbetyg och klassas som den bästa i sin klass! Jag äger själv en och är fantastiskt nöjd med den.
 
Re: C-8080 då?!

Jimmy Thörne skrev:
klassas som den bästa i sin klass!

Säkert sant, men nu är det ju inte den klassen som diskuteras i denna tråd. Jag tycker det är riktigt djäkla puckat av Olympus att bara ha zoom upp till 140mm på den.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.