Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

__skateboard__

Produkter
(logga in för att koppla)
mark II ær kungen nær de kommer till skatefoto.

Jævligt irriterande dock att det inte finns något fisheye runt 12mm till Canon.


Tænk en 1d med 5d'ens sensor :) de hade varit rockn roll
 
Som ni kanske vet har de "oppnat" hubba hideout igen. Jag skall ta en svang dit imorgon lordag och se ifall det har lockat dit nagra fotovarda personer (sjalv ar det val tveksamt om man kan slanga ner natt for de hoga curbsen).
Det blir ett bra test!
 
det blir i singluar, bild!
http://www.diabolics.com/Pics/38.jpg
Tyvärr så måste jag erkännna mig besegrad fototekniskt.
Fel WB, missriktad blixt, lurker etc etc.
Karl Smudski satte denna nosegrind klockrent samtidigt som Farbror Blå stegade upp bakom min rygg.

Farbror Batong (som kom 10 minuter efter jag kom dit) deklarerade att "innehav av skateboard på denna plats" resulterar i böter samt konfiskering av bräda. Detta gällde alltså även mig som bara fotade.
Land of the free.... yada yada!
 
Fan vad grymt att se bilder från hubba! Måste ju erkänna att man blir lite avundsjuk, schysst bild för övrigt, lite dålig vinkel kanske och trist på filmaren men det har du ju själv nämnt.

Hoppas man får se fler bilder.....:)
 
Tycker de är lite halvkrångligt att fota skate, lättare med tex snowboard eller skidor. Tycker det är svårt att ljussätta, har en sigma blixt som jag kan köra trådlöst men tycker de är lite knivigt ändå o få de bra. Om man bara har en blixt borde man kanske köra den på kameran? Blir till o träna tills dem bkir bättre antar ja.
 
Tycker de är lite halvkrångligt att fota skate, lättare med tex snowboard eller skidor. Tycker det är svårt att ljussätta, har en sigma blixt som jag kan köra trådlöst men tycker de är lite knivigt ändå o få de bra. Om man bara har en blixt borde man kanske köra den på kameran? Blir till o träna tills dem bkir bättre antar ja.



Hur funkar den här bilden, vet att focusen inte är den bästa, men funkar iden?
 

Bilagor

  • flip.jpg
    flip.jpg
    90.1 KB · Visningar: 620
vet att de inte ser ut som han landar, men han har en en riktig mongo kickflip, brädan lutar, men han landar allt som oftast, hehe.
 
Martin, hur hade du velat haft vinkeln?
Byta glugg? Tanken va att fa den urbana kanslan, husen, host-loven samt storleken pa Hubba.
Vissa bilder av Hubba gor den inte rattvis vad galler storleken.
 
Det är mest det att jag stör mig lite på att det är ett ass-shot och man inte ser hans ansikte, men det är ju jäkligt svårt att fota en fs nosegrind. Jag kanske hade fotat den rakt framifrån med lite längre objektiv, men det kanske inte går, har för mig att det är rätt tight efter landningen eller? Möjligt att kanten ser mindre ut framifrån än vad den egentligen är också.

Du skulle bett honom att göra det switch då hade den varit klockren ;-)
 
Du har ratt om nosegrindens nagot knepiga "attackvinkel". Man kan ta med ett langre objektiv rakt feamifran men da ser man varken langd eller hojd pa hubba speciellt bra.

Jag fotade aven en kille som korde pa flip to noseslide och de korten hade blivit javligt bra om han nu bara hade satt tricket innan farbror Bla kom och stangde ner.
Jag har aven nagra shyssta bilder pa en frontside smith som visserligen landades men aldrig sattes.
Kassa skejtare helt enkelt ;)
 
tycker inte man ska hänga upp sig på ass-shots eller att ansiktet inte syns. ibland gör det inte nåt, även om det ofta gör det, eller typ..?
men det är klart, tidningar vill ju ha ansikte för att identifiera åkaren, nåt jag fått erfara tyvärr, nackdelen med analogt, man kan aldrig check på nån display om ansiktet syntes.
men det gör det hela lite mer spännande ; )

ska till frysen och plåta steven white och love eneroth i morgon, hatar det här vädret. flyr snart landet tror jag.

får komma och hälsa på i californien snart ; )
 
Grymt roligt att den här tråden skapades! Ser att vi har flera begåvade skateboardfotografer här på fotosidan. :)

Jag skatade själv väldigt mycket från ca 7 års ålder upp till 13-14. Åker inte speciellt mycket nu längre, men skateboardåkare kommer jag alltid att vara i själen.

Riktigt bra och intressanta tips och råd också, förresten. Hoppas på mer bilder och fler tips osv. Skate är som sagt inte det lättaste att fota.
 
Här kommer en skate bild från mig.

Bidrar också med en bild då.
 

Bilagor

  • 9e791c0e36414c7ca2d3a66291adb347.jpg
    9e791c0e36414c7ca2d3a66291adb347.jpg
    10.9 KB · Visningar: 587
Grymma bilder från bryggeriet Jakob!! Jag tyckte du klara dig bra utan blixt. Lite varma toner, lite lägre färgtemp i "framkallningen" kanske.
Skall ut med lite Göteborgare nästa helg och leka med mina nya lumedyne batteriblixtar, skall bli sjukt kul!!! Hoppas kunna stoltsera med massa feta bilder efter den helgen.
 
Jag tror katlinka maste lara sig anvanda den manuella vitbalansinstallningen ;)
Nagra av bilderna blev riktigt bra!
Jag tycker for ovrigt att WB underordnat situationskanslan vid skejt. Hellre en bild tagen i ratta ogonblicket for varmt an en helt sjukt bra fototeknisk bild lite off fran skejtogonblicket....
 
lätt så jens, men om man får ge lite konstruktiv kritik så....

Ett gråkort hjälper ju till innan, helt klart, bra tips där Jens
 
WB ar val en av de installningar som ar viktigast att fa till ty inte sa manga har Nikon Capture dar de kan andra WB'n i efterhand, eller?

Min lista pa viktiga installningar som styr upp the skate-exposure:
1) Fokus (inte sa mkt att orda om kanske)
2) Slutartid
3) WB
4) sen kommer resten!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.