Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
__Foto med tema idag 22/5__
- Trådstartare mackan
- Start datum
od_foto
Aktiv medlem
Jag gjorde en ny tråd åt oss, så nu kan ni sätta fart och posta på följande adress:
http://www.mosebackefotografiska.se/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=58
http://www.mosebackefotografiska.se/phpbb3/viewtopic.php?f=7&t=58
benkar
Aktiv medlem
Mosebacke är ju en del av fotosidan i Stockholm, typ
Vad finns det för koppling mellan fotosidan.se och mosebackefotografiska.se ?
Nu var jag som sagt inte med idag, är dock ofta med på fotosidan.se-rundor, men tänker inte vid någon annan runda via/med fotosidan.se regga mig på mosebackefotografiska.se bara för att lägga upp bilder från fotosidan.se-utflykter/rundor.
/B
benkar
Aktiv medlem
Mosebacke är en grupp på Fotosidan. gå in under grupper och ... (vad nu rubriken är) så hittar du ursprunget till Mosebacke där.
Varför anordnar då inte Mosebacke egna fotorundor? Varför ska jag, om jag hänger med på en fotosidan.se -runda, regga mig på Mosebackes forum, och lägga upp bilder där?
/B
J0£L
Aktiv medlem
Varför anordnar då inte Mosebacke egna fotorundor? Varför ska jag, om jag hänger med på en fotosidan.se -runda, regga mig på Mosebackes forum, och lägga upp bilder där?
/B
För att de inte har så förbannat snåla uppladdningsregler som FS har. Du får endast ladda upp en bild på 400x400px och max 100Kb i en tråd på FS. I Mosebackes forum kan du publicera en bild med 720px på långsidan och maxstorleken på filerna känner jag inte till.
Men jag förstår din undran varför du måste registrera dig på ytterligare ett forum för att ladda upp bilder. Maila och stöt på fs-crew för att försåka få till en ändring här, det är som att slå sin yxa i sten gång på gång...
od_foto
Aktiv medlem
För att de inte har så förbannat snåla uppladdningsregler som FS har. Du får endast ladda upp en bild på 400x400px och max 100Kb i en tråd på FS. I Mosebackes forum kan du publicera en bild med 720px på långsidan och maxstorleken på filerna känner jag inte till.
Men jag förstår din undran varför du måste registrera dig på ytterligare ett forum för att ladda upp bilder. Maila och stöt på fs-crew för att försåka få till en ändring här, det är som att slå sin yxa i sten gång på gång...
Jo, samt att det inte är något som hindrar att man annonserar ut en runda på båda ställena om man vill, eller på den ena eller den andra. Alla kan ju ändå inte alltid, så det brukar lösa sig, men någon exakt vetenskap är det ju inte
benkar
Aktiv medlem
Förstår åsikten/tanken, men skulle aldrig regga mig på ett annat forum som hör till en fotoklubb/förening/sammanslutning som jag inte är med i, bara för att lägga upp större bilder från en fotosidan.se -runda, då lägger jag hellre upp bilder i mitt eget galleri och länkar dit från fotosidan.se -rundan/tråden
/B
od_foto
Aktiv medlem
Jag måste säga att folk som lägger in länkar... jag orkar inte följa dem, de bilderna förblir ofta osedda. Tyvärr, men så är det, och jag vet att jag inte är ensam. Vitsen med forumet är ju just att man ska slippa allt länkande och sånt. Men givetvis är det upp till var och en, men det kan ju vara bra att i all välmening känna till hur en del av oss tänker kring att bara lägga in en länk innan man bestämmer sig.
benkar
Aktiv medlem
Jag måste säga att folk som lägger in länkar... jag orkar inte följa dem, de bilderna förblir ofta osedda. Tyvärr, men så är det, och jag vet att jag inte är ensam. Vitsen med forumet är ju just att man ska slippa allt länkande och sånt. Men givetvis är det upp till var och en, men det kan ju vara bra att i all välmening känna till hur en del av oss tänker kring att bara lägga in en länk innan man bestämmer sig.
Fan vad trött jag blir! (Är sällan jag blir upprörd, men nu har det brunnit!)
Nu sitter du och säger emot dig själv!
Först skriver du ett inlägg, i en tråd om en fotorunda med fotosidan.se, att folk som var med ska lägga upp bilder från rundan, på ett externt forum du länkar till, sedan sitter du och skriver att du inte orkar följa externa länkar i inlägg här på FS, är du schitzzo eller???
Gilla läget, är skit med 400 px -bilder här på FS, men är som det är, man slipper regga sig på andra forums/lägga upp externa länkar, gillar man det inte, anordna fotorundor via Mosebackes webbsida/forum istället!
/B
J0£L
Aktiv medlem
Tack för idag! Det var en trevlig runda i det härliga solskenet och bra initiativ till temarundan Mackan!
Här är mina bidrag.
1. Tuff kille på en harley med flames
2. Snäll/mesig kille som bär på en Chiwawa
3. En leende tjej i högvakten
Här är mina bidrag.
1. Tuff kille på en harley med flames
2. Snäll/mesig kille som bär på en Chiwawa
3. En leende tjej i högvakten
Bilagor
od_foto
Aktiv medlem
Fan vad trött jag blir! (Är sällan jag blir upprörd, men nu har det brunnit!)
Nu sitter du och säger emot dig själv!
Först skriver du ett inlägg, i en tråd om en fotorunda med fotosidan.se, att folk som var med ska lägga upp bilder från rundan, på ett externt forum du länkar till, sedan sitter du och skriver att du inte orkar följa externa länkar i inlägg här på FS, är du schitzzo eller???
Gilla läget, är skit med 400 px -bilder här på FS, men är som det är, man slipper regga sig på andra forums/lägga upp externa länkar, gillar man det inte, anordna fotorundor via Mosebackes webbsida/forum istället!
/B
Tack för de vänliga orden. Vem är du? Du var ju inte med i dag, så varför bråkar du i tråden över huvud taget? Om man postar i forumet, som jag inte har skapat fyi, utan som just är till för att slippa de sugande 400px, så som Joel nämnde, så är det ju inte för att man ska länka hit sen, utan för att man ska posta där. Nu har jag förklarat det tre gånger tror jag, och det räcker mer än väl. Jag har också hållit en informativ ton hela tiden, och försökt förklara, men jag har inget till övers för folk som tar till elakheter, kallar folk för idiotiska tillnamn eller hittar på annat, framför allt inte i en tråd där de inte varit med ens. Så är det någon som ska lägga ned...
Det jag skrev från början var och är fortfarande ett förslag till Mackan. På hans uppmaning fixade jag länken. Mackan får bestämma var vi ska lägga bilderna sen, det är ju hans tillställning. Men jag tar tamigfan inte skit av någon för att jag svarar på denna persons frågor, och svarar artigt. Så skärp till tonen eller gör din egen tråd! Period.
od_foto
Aktiv medlem
Vill ni bråka, snälla gör det via mail eller skriv en egen tråd istället för att spamma denna tråden!
NI???? Jag har vänligt svarat på frågor, men fått skit tillbaka. Men jag har som sagt slutat svara, eftersom jag gör så när någon kalla vem det vara må för idiotiska tillnamn. Jag vill verkligen inte lämna ut min mejl till någon sån heller...
Mackan: var ska vi lägga bilderna nu då