Magnus77
Aktiv medlem
Rödmarkera de 5 viktigaste punkterna och välj den kamera som har flest.![]()
Nej, men det blir ju inte lättare!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rödmarkera de 5 viktigaste punkterna och välj den kamera som har flest.![]()
Så här sitter jag nu och funderar för att överhuvudtaget komma någon vart... Det känns som om det ur mitt perspektiv vore rimligt att satsa på Canon 7D, eller tänker jag fel?
En "proffskamera" är väl den kamera/de kameror en professionell fotograf använder i sitt dagliga förvärv, eller...
En "proffskamera" är väl den kamera/de kameror en professionell fotograf använder i sitt dagliga förvärv, eller...
Nja, det kan nog finnas en poäng i att definera vad/vilken kamera som räknas som proffskamera och inte.
Det finns proffs som använder Diana och Holga. Är det proffskameror?
Nja, det kan nog finnas en poäng i att definera vad/vilken kamera som räknas som proffskamera och inte.
Det finns proffs som använder Diana och Holga. Är det proffskameror?
med den inriktningen, lätt 5D.Läst igenom era inlägg och jag blir ju ännu mer sugen på byte av min 40d till ett nyare bättre hus men är ju kluven på vilket jag skall välja. Jag är ju en amatör som vill få till ännu bättre kvalitet på bilderna. Så hur skall jag prioritera.
Skall mycket snart ha tillökning i familjen så det lär bli mycket foto på barn, porträtt foto, arkitektur, landskap och nattbilder så magkänslan är ju 5DII men vad säger ni?
Att gå från en 450D till en 7D känns ju helt onödigt. Varför vill du göra det Sara? Du kommer inte märka nån signifikant förändring i bildkvalite.. Om det nu inte är stora "megapixelnlögnen" du hängt upp dig på förstås.
Skillnad skulle du däremot märka om du köpte en Fullformatskamera.
Tja skall man resonera så kan ju någon med skills och en 1000D spöa en 7D-ägare med...Måste bara hoppa in här och säga att 7D är inte alls bara lämpad för djur och sportfoto, den funkar bra till både landskap och porträttfoto samt arkitektur och ja det mesta annat man kan tänka sig. Det beror mer på vad fotografen har för skills än vad kameran klarar. En fullframe garanterar inte det att ni får bättre mer proffsiga bilder än vad vi med billigare kameror som 7D får. Det kan istället resultera i sämre bilder pga fotografen inte har råd med bra glas och inte kan hantera sin komplexa kamera.
/ Magnus
Tja skall man resonera så kan ju någon med skills och en 1000D spöa en 7D-ägare med...
Men oavsett skills får du problem att matcha tex 5Ds lågljusprestanda.
Jag är helt inne på Walles linje. Vänd på steken, vad händer om alla yrkesfotografer börjar använda 500d, och alla amatörer 1ds MkIII