Annons

70d kit eller bara hus

Produkter
(logga in för att koppla)

m97rek

Ny medlem
Hej
Har en gammalt Canon 350d som jag funderar på att byta ut mot en 70d. Är dock lite osäker hur jag ska tänka kring objektiv. Jag har dessa objektiv i dagsläget

• Canon EF-S 18-55mm 1:3,5-5,6 II (kit objektiv)
  • Canon EF 75-300mm 1:4-5,6 III USM
  • Canon EF 50mm 1:1,4

Så min fråga är egentligen om jag bara ska köpa ett 70d hus eller någon form av kit? Fotar mest allmänt, familj, natur och sånt. Tror dessutom att jag kommer videofilma en del om det påverkar valet.

Tacksam för råd

Ska du filma bör du nog köpa ett STM-objektiv, t ex 18-135.
Dubbelkolla priserna på Prisjakt, för när jag kollade häromdagen var det billigare att köpa kamerahus och objektiv separat (jämför med paketet).

Så min fråga är egentligen om jag bara ska köpa ett 70d hus eller någon form av kit? Fotar mest allmänt, familj, natur och sånt. Tror dessutom att jag kommer videofilma en del om det påverkar valet.

Tacksam för råd

Ditt 18-55 är av den äldre varianten utan IS. Förutom att det saknar stabilisering var det känt för att sakna den där riktigt bra skärpan.

Oftast är det ju "billigt" att få med ett objektiv i kit så jag skulle nog rekommendera att köpa med 18-135 IS STM. Då får du bättre skärapa, större omfång och stabilisering till vettig peng.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar