Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

700D med Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

Suzans

Ny medlem
Jag är inget proffs. men har haft samma kamera i 10 år nu och vill byta upp mig till något annat. Har bestämt mig för en 700D och kollat in Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM. Min fråga är, passar det bra ihop eller blir det ett dumt köp?
 
Det funkar utmärkt tillsammans. Köp 70-200 beg. Då det funnits länge kryllar begmarknaden med dessa. Räkna med ca 6000kr mot det dubbla nytt. Objektivet har fördelen av att fortfarande säljas nytt j f med 70-200/2,8 L IS USM som medför att det kommer gå att laga en lång tid framöver. Dessutom utgör avsaknad av IS en mindre sak som kan gå sönder. Behöver du bildstab så fundera på IS gluggen, eller Tamrons eller Sigmas ditton med VC resp OS.
 
700D funkar fint. Kanske skulle du innan du slår till ändå överväga 70D, som är lite bättre på allt, snabbare, bättre auto-focus, bättre reglage, wifi, och har en viktig funktion, möjligheten att kunna finjustera autofokus.

700D ligger på cirka 3500:- begagnad medan en 70d kanske ligger på cirka 5500:-

De flesta som väljer 70-200 f/2.8 gör det för att de fotar rörliga saker i begränsat ljus, t.ex. hästar, hundar, barn, sport etc och är det fallet också för dig är 70d ännu bättre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.