Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-300 IS - när kommer den?

Produkter
(logga in för att koppla)
Problemet är att jag skulle vilja ha ett rese tele, och då är inte 100-400 optimalt pga vikt o storlek. Har det nya 70-300 hyfsat samma kontrast o skärpa 100-300mm som ett 100-400 så blir det nog ett byte.
 
Ja, det låter ju som ett klokt övervägande.

Beror väl lite på vad man fotar såklart.. Jag tycker nog att 100-400 är pygmé med tanke på min fotoaktivitet.

Mvh Niclas,
 
Jo jag tror också på det faktiskt, och senare skaffa ett fast 400mm av något slag. Men jag gillar verkligen mitt 100-400, inte minst färgerna och konstrasten från den gluggen! Bättre att köra antingen eller, litet o smidigt o bra eller stort o klumpigt och bra inte något mitt imellan som ett 100-400 ;)
 
100-400mm ska ju vara lite svagare i det längsta läget, men i omfånget 100-300mm har jag svårt att tro att den nya 70-300mm slår den, även om den säkert kommer nära.

/Ponts
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.