nsumar
Medlem
Jag har en liten fråga,
Jag har nyligen köpt en EOS 7D och min tanke är att fota hästhoppning inom och utomhus samt lite fotboll nivå P12,
Jag står i kvalet mellan dessa objektiv
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/2.8 L IS USM
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/4.0 L IS USM
Utan IS
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/4.0 L USM
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/2.8 L USM
Rätta mig om jag har fel..
Jag vill välja 70-200mm, f/2.8 L USM för att jag anser att jag inte har nytta av IS då hästarna alltid rör sig och därmed har jag ingen nytta av denna funktion och valet av f/2.8 för att
i ridhus är det oftast dåligt ljus.
Men om jag ska problematisera kring detta så kan jag välja f/4.0 för att 7D är ganska bra på höga ISO tal och har bra brusreducering och det faktum att 70-200mm, f/2.8 L USM, är lite för dyr och kanske lite tung och bökig (hjälper dottern med att hålla och sadla hästen mm)
Hur resonerar ni kring detta och vad är era rekommendationer.
jag är tacksam för alla svar.
Jag har nyligen köpt en EOS 7D och min tanke är att fota hästhoppning inom och utomhus samt lite fotboll nivå P12,
Jag står i kvalet mellan dessa objektiv
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/2.8 L IS USM
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/4.0 L IS USM
Utan IS
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/4.0 L USM
Canon Objektiv EF 70-200mm, f/2.8 L USM
Rätta mig om jag har fel..
Jag vill välja 70-200mm, f/2.8 L USM för att jag anser att jag inte har nytta av IS då hästarna alltid rör sig och därmed har jag ingen nytta av denna funktion och valet av f/2.8 för att
i ridhus är det oftast dåligt ljus.
Men om jag ska problematisera kring detta så kan jag välja f/4.0 för att 7D är ganska bra på höga ISO tal och har bra brusreducering och det faktum att 70-200mm, f/2.8 L USM, är lite för dyr och kanske lite tung och bökig (hjälper dottern med att hålla och sadla hästen mm)
Hur resonerar ni kring detta och vad är era rekommendationer.
jag är tacksam för alla svar.