Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

70-200 även 70-300 till canon 1100d

Produkter
(logga in för att koppla)
Tjena jag funderar på ett tele zoom objektiv nu och vill gärna ligga i prisklassen maxgräns på ca 6 tusen ungefär och har funderat på lite alternativ. Jaag vill ha så skarp optik som möjligt för dom pengarna och gärna en optik som kan följa med mig och som jag kan utvecklas med . Vill kunna köra lite handhållnabilder på dagtid osv i alla fall . Fotar mest ute i naturen ( dock ej landskap så mycket ) poträtter i utomhus miljö , vill prova fota lite djur osv även motorsport .


**Det största frågorna är dock klarar man sig utan bildstabilisering på brännvidderna ca 70 -150, räknar dock ej med att kunna handhålla på 200 om de nu är så, de skulle va ett plus men ej nödvändigt ?

**Räcker det med en bländare på 4-5,6 eller äre värt och gå på sigmas med 2,8 ?

Här kommer allternativen jag tittat på :

*Canon EF 70-200MM 4L USM

*Canon EF 70-300MM F4-5.6 IS USM

*Sigma 70-200 f2,8 II APO EX HSM DG Macro ( de utan bildstabilisering )

Har hållt i sigman och den känns grymt skön och skön autofocus i alla fall den känns välbyggd då vet nu va jag tycker om hur autofokus fungerar också .

tacksam för svar tips om andra objektiv och allt :p

mvh fredrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.