366
Aktiv medlem
Hej,
Har börjat att intressera mig för film. Har hittills mest filmat actionklipp med min GoPro2, där den gör ett superjobb. Men i världen utanför är den kameran inte mycket att ha...
Med min budget så står jag nu i valet och kvalet mellan:
Canon EOS 600D eller den senaste, 650D.
Jag gillar att 650D har möjlighet till Autofokus, ser även att ISO har ökats från 12800 till 25600 och Touch screen. Men frågan är om det är värt pengarna?
Jag läste även följande på ett annat forum:
Yeah I think I'm going to go for the 600D.
Pros for 600D for me:
- cheaper to buy other accessories/put towards other lenses
- magic lantern
- 3x zoom
- no need to buy new STM lenses
Pros for 650D:
- autofocus
Magic Lantern har jag hört mkt gott om ifall man vill få ut max när man filmar med DSLR kamera. Är det någon som vet ifall det kommer att bli möjligt att använda detta även i EOS 650D framöver?
När jag frågade i butiken sa de att bästa kameran för film i denna priskategori är 650D med EF-S 40mm f/2,8 STM, håller ni med?
Jag har även varit inne och tittat lite på Sony a57 och a65, men just nu ligger Canon närmst om hjärtat…
Tacksam för all input
Har börjat att intressera mig för film. Har hittills mest filmat actionklipp med min GoPro2, där den gör ett superjobb. Men i världen utanför är den kameran inte mycket att ha...
Med min budget så står jag nu i valet och kvalet mellan:
Canon EOS 600D eller den senaste, 650D.
Jag gillar att 650D har möjlighet till Autofokus, ser även att ISO har ökats från 12800 till 25600 och Touch screen. Men frågan är om det är värt pengarna?
Jag läste även följande på ett annat forum:
Yeah I think I'm going to go for the 600D.
Pros for 600D for me:
- cheaper to buy other accessories/put towards other lenses
- magic lantern
- 3x zoom
- no need to buy new STM lenses
Pros for 650D:
- autofocus
Magic Lantern har jag hört mkt gott om ifall man vill få ut max när man filmar med DSLR kamera. Är det någon som vet ifall det kommer att bli möjligt att använda detta även i EOS 650D framöver?
När jag frågade i butiken sa de att bästa kameran för film i denna priskategori är 650D med EF-S 40mm f/2,8 STM, håller ni med?
Jag har även varit inne och tittat lite på Sony a57 och a65, men just nu ligger Canon närmst om hjärtat…
Tacksam för all input