Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
5D MKII i hus för 5D
- Trådstartare TobiasLj
- Start datum
Henrik L Jonsson
Aktiv medlem
Hej,
Är det någon med 5D MKII som vet ifall den passar i ett hus (Sea & Sea) för 5D?
Är det någon med en 5D MKII som kommer att befinna sig i närheten av Göteborg inom en relativt snar framtid?
MVH,
Tobbe
Tror inte det funkar. Så fort det släpps en modell av en kamera brukar det vara en massa diskussioner om anpassning, men nu har jag inte hört något. Hoppas för din skull att jag har fel.
Snar framtid? Jag tänkte försöka ta mig ned till västkusten snart för att dyka och filma med en MkII. Jag är fullbokad till en vecka in i april, men sedan vill jag ned. Är det försent? Jag behöver förresten någon att dyka med.
TobiasLj
Aktiv medlem
Hej,
Nej då, det är inte för sent.
Det är till största delen pryldjävulen i mig som anser att en MKII vida överstiger det jag har så det är inte alls synd om mig om det inte passar Borde dessutom inte vara helt omöjligt att sälja uvhus + kamera beg.
// Tobbe
Ps. Jag dyker gärna och ofta och dessutom med kamera. Det är bara att skicka ett mail om du vill ha sällskap under ytan. Ds.
Nej då, det är inte för sent.
Det är till största delen pryldjävulen i mig som anser att en MKII vida överstiger det jag har så det är inte alls synd om mig om det inte passar Borde dessutom inte vara helt omöjligt att sälja uvhus + kamera beg.
// Tobbe
Ps. Jag dyker gärna och ofta och dessutom med kamera. Det är bara att skicka ett mail om du vill ha sällskap under ytan. Ds.
Tror inte det funkar. Så fort det släpps en modell av en kamera brukar det vara en massa diskussioner om anpassning, men nu har jag inte hört något. Hoppas för din skull att jag har fel.
Snar framtid? Jag tänkte försöka ta mig ned till västkusten snart för att dyka och filma med en MkII. Jag är fullbokad till en vecka in i april, men sedan vill jag ned. Är det försent? Jag behöver förresten någon att dyka med.
Bent C.
Aktiv medlem
Hej,
Är det någon med 5D MKII som vet ifall den passar i ett hus (Sea & Sea) för 5D?
Är det någon med en 5D MKII som kommer att befinna sig i närheten av
MVH,
Tobbe
På Ikelites 5D hus passar det inte. Man kan knö in MkII med väldigt god vilja, och man kan även använda avtrycket (fördel!). AF-on på baksidan och vidoen går inte att få till. Och åtminstone för Ikelite är det så trångt att det inte fungerar att ha blixtskon i och kameran ligger lite för högt i huset. Det finns dock folk som har byggt om sitt hus och fått det att fungera bra. Setknappen som verkar behövas för videon måste nytillverkas och om man vill åt alla knappar blir det en del fixande. En svarv, Ikelites restaureringskit och en massa tålamod verkar även behövas. Själv tänkte jag ett tag göra konverteringen, men har bangat ur.
mvh
Bent