Annons

5d från pixxas.de

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag frågade canon idag om cachback från tyskland. Det ska inte funka ;) Tur att dom är bussiga ändå. För nu lutar det åt ett inköp från just, tüskland.
24k är bra det mindre än vad det kostar i sverige inkl cashback. Kan man sedan få ytterligare pengar tillbaka är det ju rena fyndet.

Fler som fått det att funka?
Man måste ju skicka kvittokopia osv... fan jag är ändå lite nervös :)

Nu står det viserligen i reglerna på canons sida att produkten måste vara inköpt i någon av kampanj-länderna för att pengar ska kunna betalas ut.
Hittar inte något om begränsningar.
 
Senast ändrad:
Ok, efteratt ha läst igenom reglerna ringde jag igen till canon o frågade.
Supportkillen frågade i sintur "kampanj-chefen" som sa att det är helt ok. Bara man BOR och KÖPER i och från två länder som ingår i kampanjen är det ok. :)

Då var det hela avgjort.
 
Manual till 5D

josef_k skrev:
en grej till.. manualen är ju på tyska... nån som hittat en manual online (eng elller sv) eller har en digitalt får gärna höra av sig...

Klarar mig nog men man kanske missar nåt kul. Gillar att lusläsa manualer.

Man kan beställa en svenska manual från Canon i Sverige. Den skickas då från Holland tror jag. Så gjorde jag redan innan jag beställt min 5D från Tyskland... från Essential Systems som är en jättebra leverantör! De jobbade t.o.m. på helgen och skickade kameran efter en halv dag.
 
Re: Manual till 5D

Staffan Johansson skrev:
Man kan beställa en svenska manual från Canon i Sverige. Den skickas då från Holland tror jag.

Jag har nyss beställt en 5D från Pixxass och kan nöja mig med en engelsk manual, men av ren nyfikenhet: hur mycket får man punga ut med för en svensk pappersmanual?
 
josef_k skrev:
Engelsk hadde funkat för mig också... tyvärr levererar pixxas enbart manual på tyska

Jo, jag vet. Jag tänker skriva ut den engelska pdf:en, men det kunde ändå vara intressant att höra hur kostsam en svensk pappersmanual är.

För det är väl inte så att det med en svenskköpt 5D dessutom följer en svensk pdf?
 
Ni som söker Svenska manualer, sök på Norska eller Danska fotoforum, dom får väl den Svenska med när dom köper sina Canon kameror likväl som vi får den Norska och Danska när vi köper Canon i Sverige.

Ett tips bara...

kent.
 
Re: Re: Manual till 5D

lastrand skrev:
Jag har nyss beställt en 5D från Pixxass och kan nöja mig med en engelsk manual, men av ren nyfikenhet: hur mycket får man punga ut med för en svensk pappersmanual?

Hej igen,

En svensk manual kosatr 175 kr i A5-format. den kommer via något som heter Moduslink BV och jag beställde som sagt via Canon. Annars är den medskickade tyska manualen (jag läser tyska också...) mycket mera behändig i kameraväskan med sitt lilla format på 10,5x15 cm (ung. som en bladfilm 4x5 tum ...). Men det gäller att ha bra syn, för stilen är pytteliten och avbildningarna av menyfönster svåra att läsa.

Jag tycker det underlättar att ha samma språk i handboken som man valt i kameran så svenska passar mig bäst, speciellt om man lånar ut kameran då och då.
 
Re: Re: Re: Re: Manual till 5D

lastrand skrev:
Tack för upplysningen! Är det plus moms och frakt, eller?

Hej igen,

det måste vara med frakt och allt. (Jag kollade i mitt kontoutdrag.) Det är väl ett helt OK pris tycker jag, speciellt som den är välskriven och saknar dom dåliga översättningar som finns i sånt som ibland följer med direkt från tillverkarna... /Staffan J.
 
Okej, då kanske det får bli en sådan om den engelska pdf:en visar sig vara för "svår". Bra i alla fall att möjligheten finns för ett överkomligt pris.
 
jag beställde också från pixxass, funkade skitbra! kan rekommendera att välja Cash on delivery med UPS, jag fick iallafall en skitbra växelkurs: 9,08 i jämförelse med t ex fsb som tar 9,33 idag. ganska stor skillnad ändå!
 
Fick idag min 5D från Pixxass. Beställde i fredags förmiddag och efter bara tre timmar kom ett mail som sade att paketet gått iväg. Snabba ryck minsann! Tyvärr fördröjdes leveransen lite, dels av 1:a maj och ytterligare en dag då portkodstrubbel ställde till det för fraktbolaget.

Billigare än beräknat blev det också. Utöver kameran köpte jag en 17-40/4 L samt lite annat. Allt som allt sparade jag hela 8365:- jämfört med om jag skulle ha köpt paketet från ex. svenska CyberPhoto. Växelkursen kan jag inte heller klaga på, 1 euro = 9.07.

Nu ska här läsas, pillas och fotas!! Och just det, cashbacken får jag inte glömma.
 
supernice... jag sitter med deras hemsida uppe nu o funderar på om jag ska våga trycka på "beställ-knappen" :)

Men med alla lovord här i forumet så tror jag misann att det är ok.
 
Nu har jag inte hunnit köra igång kameran än, men än så länge kan jag inte klaga på Pixxass! :)
Hyfsat bra paketerat var det också, kollade in paketet noga innan jag langade över kontanterna. Man vet ju inte om budkillen i ren frustration dunkade mitt paket i marken några gånger igår när leveransen sket sig... Däremot var han väl inte så glad åt att behöva bära på sig en massa kontanter under återstoden av dagen. Men men, jag tror ändå han kan leva med det. Han var i alla fall jävligt nyfiken på vad paketet innehöll!! ;-)
 
Super... nu har jag tryckt på den farliga knappen... så nästa vecka får vi se om jag blir lika lycklig. Hoppas hoppas :)


Ser fram emot att se några bilder Leif. :)))
 
Jag tror inte att du har något att oroa dig för, Henrik. Bara att hoppas på att vi båda slipper utnyttja garantin. Man den bron krossar vi när vi kommer till den i så fall!

Bilder kommer. Har "avnjutit" en närkontakt med min tandläkare på förmiddagen så nu ska jag slicka mina sår (läs tandhalsar) resten av dagen..! ;-)
 
Cash back

Är inte cashback-erbjudandet angivet i Euro när man köper från tex Pixass? I så fall, översatte Canon detta till SEK per automatik när det var ett svenskt bankkonto/adress?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.