Annons

5d från pixxas.de

Produkter
(logga in för att koppla)

josef_k

Aktiv medlem
Ville bara kolla om man kan lita på pixxas... har beställt kamerafan nu. Några vittnesmål? Innehöll paketet en kamera eller en tegelsten?
 
Hmm...

Har faktiskt ingen aning.. men det är bra att göra först å fråga sen har jag hört :p

Vad kostade den btw?


/ Mange
 
Jag köpte inte min 5D därifrån, men en blixt o annat o det fungerade superbra. Man kan ju använda sig av COD (Cash On Delivery) så det är trygtg o bra.

Däremot strulade det lite för mig då de använder sig av ett fraktföretag som inte kör på Gotland utan de i sin tur använder då en lokal underleverantör...bara det att de underleverantörerna inte får ta emot pengar så det skulle hållas på med bankkonton o annat när paketet redan var här likförbaskat.

//Liza
 
Jag beställde alldeles nyligen en KM D5D därifrån och betalade vid leverans till dörren.

Det tog tre dagar för mig att få kameran.

Vet också andra som beställt därifrån som inte har något att klaga på.

Bra priser snabb leverans tycker jag.
 
Det gick fint.. 23853 blev det i kontant betalning vid leverans med dagens €-kurs. Bara att vänta på Cashback nu... och ja just det - plåta :)
 
en grej till.. manualen är ju på tyska... nån som hittat en manual online (eng elller sv) eller har en digitalt får gärna höra av sig...

Klarar mig nog men man kanske missar nåt kul. Gillar att lusläsa manualer.
 
Hur fungerar Cash on delivery? Ska man då ha kontanter (24,000 kr) i fickan när paketet kommer? Eller man kan hämta ut det i sitt post-ombud?
 
truls skrev:
Hur fungerar Cash on delivery? Ska man då ha kontanter (24,000 kr) i fickan när paketet kommer? Eller man kan hämta ut det i sitt post-ombud?

Verkar ju vara lite olika beroende på var man bor och vad man väljer för alternativ när man beställer.

För mig tog leveransen tre dagar och chauffören levererade till dörren och jag betalade allt till honom i cash.

Bor i Stockholm.Ups levererade.

Man måste ha pengarna hemma när chaffisen kommer.Jag tror han blir sur om han får vänta medan man går på banken.:)
 
funkar cash-back-grejjen även om man som svensk köper kameran i ex Tysklnad... ?

Kanske en dum fråga, men jag är så snurrig. :)
 
Kom och tänka på en sak så där dagarana innan leverans, ska man betala i euro eller går det bra i kronor också?
 
truls skrev:
Kom och tänka på en sak så där dagarana innan leverans, ska man betala i euro eller går det bra i kronor också?

Du betalar i SEK. Hadde inte möjlighet att ta emot den tiden de körde ut första dagen så prisinfon jag fick då i SEK var typ 100kr billigare dagen efter. Kursen bestäms mao samma dag du betalar.
 
underhund skrev:
funkar cash-back-grejjen även om man som svensk köper kameran i ex Tysklnad... ?

Kanske en dum fråga, men jag är så snurrig. :)

Jag väntar fortfarande på mina pengar men enligt flera här på fs har det fungerat.
 
underhund skrev:
funkar cash-back-grejjen även om man som svensk köper kameran i ex Tysklnad... ?

Kanske en dum fråga, men jag är så snurrig. :)
Jag handlade en 5d på technikdirekt.de som ju också är Tyskland, och cashback fungerade utan problem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.