Jeppe
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Jag sponsrar om Du accepterar cyckel som färdmedel.
Den 22,a / Måndag allstå? eller i september?
\\Sten
Får jag nog börja cykla nu
22 Augusti, ja. Ska höra om man inte kan få ett presskit nedsänt till mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luguber skrev:
Jag sponsrar om Du accepterar cyckel som färdmedel.
Den 22,a / Måndag allstå? eller i september?
\\Sten
Arne S skrev:
Hade jag varit som ni hade jag väntat lite. Jag är lite skeptisk.
En kompis till mig hade chattat med en kille, som visst har goda kontakter i USA, och enligt honom är det visst lite problem med den nya modellen.
Ett problem gällde uppstartstiden på kameran. Den påstås vara i klass med 20D, alltså ca 0,2 s (redan det i längsta laget). Toleransen verkar dock vara stor, då man på en del hus uppmätt tider på uppemot 0,3 sekunder, alltså en felmarginal på 50 %. Detta gäller dock bara när batterigreppet är monterat, och kan eventuellt bero på någon form av glapp. Det sägs dock att man kan undvika det helt genom att stoppa i batterierna i en viss ordning.
Ett annat problem var att det är krångligt att skifta ISO-läge (fortfarande inget ISO 12800...). Man är visst tvungen att först trycka på en knapp och därefter snurra på ett plastigt hjul. Hallå, Canon. Det är 2005!!
Nu fattas det bara att det kommer ut ett par exemplar med frontfokus på marknaden oxå...
Som sagt, jag avvaktar nog.
Arne S skrev:
Ett problem gällde uppstartstiden på kameran. Den påstås vara i klass med 20D, alltså ca 0,2 s (redan det i längsta laget). Toleransen verkar dock vara stor, då man på en del hus uppmätt tider på uppemot 0,3 sekunder, alltså en felmarginal på 50 %. Detta gäller dock bara när batterigreppet är monterat, och kan eventuellt bero på någon form av glapp. Det sägs dock att man kan undvika det helt genom att stoppa i batterierna i en viss ordning.
Ett annat problem var att det är krångligt att skifta ISO-läge (fortfarande inget ISO 12800...). Man är visst tvungen att först trycka på en knapp och därefter snurra på ett plastigt hjul. Hallå, Canon. Det är 2005!!
violator skrev:
Kolla in
www.canon-5d.com
en massa rykten för den som inte orkar vänta till på måndag ...
Pelle www.andno1.se skrev:
kolla man här ser man att det står 13fps vilket gjorde mig glad....men ovan och i specen står 3fps...ja ja det blir en otålig väntan tills man vet....allt o lite till....
froderberg skrev:
Oj. får nog ta tillbaka min beställning. 0,1s vill jag ju inte förlora...
Kul "hitte-pou" som vi skåningar säger.
hansen2 skrev:
Jag tycker det är smått fascinerande att folk fortfarande förbeställer sånt här innan produkten ens nått marknaden
froderberg skrev:
Varför är det så konstigt? Så har det funkat i alla år inom bilindustrin.
Verkar prylarna intressanta beställer man. Motsvarar de inte förväntningarna avbeställer man.
/magnus (som beställt på annat ställe)