El-Maco
Aktiv medlem
Fel, Skillnaden är stor på 60D och 7D i vädertätning, sen så har 60D inte metall utan plaststomme. 60D med batterigreppet känns bara plastigt och ger ingen direkt bra känsla, sen så blir faktiskt fukttåligheten sämre med batterigrepp, då fukt samlas mellan kamera och greppet.
Seriebildstagningen och AF trodde jag personligen skulle räcka till, men har märkt i efterhand att det inte gör det.
Vikbara skärmar är jättebra, ibland, men jag avskyr dom......
Är väl bara att inse att jag egentligen skulle köpt en 7D, men trodde att 60D skulle räcka, vilket den nog gör för 90% av allla fotografer...... Men jag har vissa, lite udda krav som den inte uppfyller, tyvärr.....
Enligt vad jag har läst ska skillnaden i vädertätning inte vara speciellt stor, men har tyvärr ingen källa att hänvisa till. Vidare är stommen på 60D i aluminium med skal i glasfiberförstärkt plast (polycarbonate resin). Sant att den blir fuktkänsligare med batterigrepp. Håller dock inte med om att det känns plastigt, och då har jag ändå ett billigt grepp från ebay, originalgreppet borde vara skönare tycker man...
Ok, ja ibland kan det visa sig i efterhand att det inte räcker till. Tyckte bara det lät roligt att klaga på för litet antal AF-punkter och dylikt som tydligt framkommer i specarna ;-)
Är iaf väldigt nöjd med min 60D, har provat 7D och den känns givetvis allmänt vassare. Men för mina behov är den inte värd det högre priset.