Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

5 Månader gammal 7D till salu på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Coolt!
Då kan man nog snart köpa en Eos 1Ds mkV om en månad eller så... ;-)

Försöka duger ju, hoppas ingen går på den annonsen!

Fast texten beskriver ju en 7D med 18Megapixel och filmfunktion så misstaget är ju lite väl märkligt. Många misstag i så fall.

Håller med!

Fast texten beskriver ju en 7D med 18Megapixel och filmfunktion så misstaget är ju lite väl märkligt. Många misstag i så fall.

Visst är det märkligt, var bara tvungen att påpeka till säljaren, får se vad jag får för svar. Alla som lagt bud på den får väl backa ur nu.

Hoppas att det inte är en oseriös säljare, det finns för många av dom redan.

Har anmält annonsen för granskning. Tycker att det är tragiskt att folk ens bjuder på objekt vid sådana solklara fall av bedrägerier.

Ytterligare av intresse är att säljaren har en 500D till salu också och det är samma person med (0) i historia precis som säljaren som bjuder upp priset på bägge.

Ni som kan Tradera lite bättre... om man kikar på vad personen som säljer kameran har köpt så har han/hon köpt en klocka för nästan 30 000 kr trots bara 1 bud och ett utgångspris på 20 000 kr

Den som sålde klockan har tre sålda auktioner, samtliga till personer med endast 1 köp och samma förfarande d.v.s. endast 1 bud och ett pris långt över utgångsbud, samtliga klockor förresten.

Jag är ingen expert på Tradera men hur kommer det sig att en klocka går för 14000 kr om utgångsbudet är 5000 kr och man är enda snubben som budar?

Personen med klockorna har varit medlem i ett halvår, inte köpt eller sålt en pryl förrän i lördags då han/hon sålde av klockor för 67 lök. Njaee.....

Utgångspriset kan sättas till ex.vis 5000 men sen finns ett sk. reservationspris - ett lägsta pris som säljaren släpper objektet för.

I desssa fall kan alltså slutpriset bli högre än utropspriset trots endast en budgivare.

Utgångspriset kan sättas till ex.vis 5000 men sen finns ett sk. reservationspris - ett lägsta pris som säljaren släpper objektet för.

I desssa fall kan alltså slutpriset bli högre än utropspriset trots endast en budgivare.
Så kan det säkert vara, bortsett från att det var väldigt läckra klockor så ser det hela lite mysko ut. Det återstår väl att se om auktionen är kvar till den 24 nov,

Om man bemödar sig med att sälja en kamera i xx tusenkronors-klassen. Så borde man kunna presentera denna kamera på bild ochså. Och inte bara använda en produktbild som förmodligen är stulen från canons hemsida. Att samma person lagt högsta bud på både 7d och 500d från samma säljare är ochså mycket underligt. Risken är ju att personen tvingas köpa båda kameror och har man verkligen nytta av en 500d och en 7d.

Att en person har en 7d och en 500d som de inte vill ha längre är ju ochså lite misstänkt.

Mycket underligt!

Mystiken tätnar

Tradera har en funktion som innebär att man kan kontakta säljaren och efterfråga ytterligare information. Har ni provat detta? Sedan finns ju alltid den där länken för att anmäla en auktion till granskning. Efter att ha läst samtliga kommentarer så förutsätter jag faktiskt att någon av er har utnyttjat denna länk.

Tradera har en funktion som innebär att man kan kontakta säljaren och efterfråga ytterligare information. Har ni provat detta? Sedan finns ju alltid den där länken för att anmäla en auktion till granskning. Efter att ha läst samtliga kommentarer så förutsätter jag faktiskt att någon av er har utnyttjat denna länk.

Man kan väl ha lite kul ändå. Det är en lite smått lustig annons, som du kanske har sett (jag antar att du kollat på den?).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar