ANNONS
Annons

5 Månader gammal 7D till salu på Tradera

Produkter
(logga in för att koppla)
Tradera har en funktion som innebär att man kan kontakta säljaren och efterfråga ytterligare information. Har ni provat detta? Sedan finns ju alltid den där länken för att anmäla en auktion till granskning. Efter att ha läst samtliga kommentarer så förutsätter jag faktiskt att någon av er har utnyttjat denna länk.

Jag använde funktionen kontakta säljaren igår,men har inte fått något svar ännu. Såg också i tråden att någon annan anmält den för granskning så vi får väl avvakta och se. Lite intressant är det ju, misstag eller bluff.......

Vafan är det för fel i huvudet på Tradera, kan man ju undra. Annonsen är anmäld och en så uppenbar bluff att man inte vet om man ska skratta eller sucka. VARFÖR ser de inkompetenta idioterna på Tradera inte bara till att sparka ut packet? Vid en sådan uppenbar bluff, med bulvankonton som bjuder över sig själva o.s.v. så ska det inte vara några ord om saken, ut med packet bara. Skjut först och fråga sen.

Helt rätt. Det här är en bluff så det stänker om det.

* Flera användare som är registrerade på samma dag.
* Dessa användare köper produkter till orimligt höga priser (trots att de är ensamma om att bjuda!)
* Allt i syfte att få positiva omdömen av "varandra", så att seriösa köpare ska få en falsk säkerhetskänsla: "Säljaren är visserligen ny, men var nyligen involverad i en affär för tiotusentals kronor och fick ju bra betyg av den andre, så det här ska nog gå bra..."

Tradera har ju ingen aning om affärerna verkligen är seriösa eller ej. De ser inte ens om några pengar har överförts eller ej. Det enda dom gör är att skicka en räkning på auktionsavgiften till säljaren.

Jag har också anmält auktionen till Tradera nu - och tipsat dom om att det finns ett antal användare som också borde kickas.

/ Kiwi

Jag har också anmält den. Ska bli intressant att se om det händer något. Nu är vi ju flera stycken som anmält den. Jag har inte heller fått något svar från säljaren efter 2 dagar.......

Tråkigt att Tradera anser att de inte behöver besvara dessa anmälningar. Som anmälare vill man veta om man har tänkt rätt eller om spekulationerna är helt obegrundade!

Gillar Ebay bättre och tycker att de tar generellt mer ansvar! Ska jag vara ärlig så ser jag fram emot den dagen tradera-auktionerna flyttas helt till Ebay.
Sista stycken var minsann offtopic men men =)

Vafan är det för fel i huvudet på Tradera, kan man ju undra. Annonsen är anmäld och en så uppenbar bluff att man inte vet om man ska skratta eller sucka. VARFÖR ser de inkompetenta idioterna på Tradera inte bara till att sparka ut packet? Vid en sådan uppenbar bluff, med bulvankonton som bjuder över sig själva o.s.v. så ska det inte vara några ord om saken, ut med packet bara. Skjut först och fråga sen.

Därför att Traderas affärside är att tjäna pengar, hur man sedan tjänar pengar har ingen betydelse.

Någon av oss kanske borde polisanmäla annonsen? Det är ju faktiskt ett misstänkt bedrägeri, så en polisanmälan kanske skulle ge Tradera eld i arslet?

Om inte annonsen är borta vid 11-tiden när jag kommer hem, så ringer jag till dom. Det har jag gjort förut. Det har varit många "ja, jo, vi letar ju hela tiden efter bedrägeriförsök, men blablabla", men en stund därefter har annonsen tagits bort.

/ Kiwi

Någon av oss kanske borde polisanmäla annonsen? Det är ju faktiskt ett misstänkt bedrägeri, så en polisanmälan kanske skulle ge Tradera eld i arslet?

Har gjort något (förhoppningsvis) mycket effektivare, tipsat Sverker.

Tycker att Tradera har gjort sig förtjänt av en resa ner i Sverkers soptunna.

Strålande, Jan-Olof! En grillning av Sverker skulle nog helt klart effektivt få dom att ändra sina rutiner! :)

Jättebra idé med Sverker!

Jag har nu varit i kontakt telefonledes med Tradera, som hävdade att "säkerhetsavdelningen" hade så mycket att göra att denna inte har hunnits med ännu...

Men hon lovade att säga till så att ärendet skyndades på. Vi får la se.

/ Kiwi

Verkligen.

Jag nämnde saken på Twitter, vilket dom var hyfsat snabba med att reagera på. Dom bad om mer info till ett särskilt e-postkonto, så jag gav dom det.

Därefter twittrade Tradera följande:

@SwedishKiwi Vi har nu sett över auktionen och stängt ned den. Tack igen för tipset!

Sociala medier har ibland sina fördelar. :)

/ Kiwi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar