Annons

400d bestäld!

Produkter
(logga in för att koppla)
Men ring upp och be dom restnotera den och skicka det efteråt. Jag hade samma problem nu. Jag beställde fler saker än min 400D och den va ju restad ett litet tag. Och då ringde jag upp så delade han min order med en gång och skickade resten med en gång.
 
Trist!

Dekoratören skrev:
Hm, valde fel ställe...elgiganten har inte hört av sig trots flertalet mail om leveransdatum....grrrrrrrr

KRAM
Hanna

Vad trist att de inte svarar! Hade först tänkt beställa från dem men skulle ha ett objektiv oxå så då ändrade jag mig. Håller tummarna för dig att den kommer snart!
 
Tjohej!

Nu är jag glad igen....ringde scandinavian foto och dom hade kameran i lager så jag avbeställde kameran från elgiganten (dom skulle få in den i lager först i slutet av nästa vecka) och får nu min kamera från s.f i morgon eller på måndag!


Hurra!

KRAM
Hanna
 
Vad roligt Hanna:) Jag ringde cyberfoto idag och restade sigma objektivet så de skickar kameran i dag. Får den förhoppningsvis i morgon eller på måndag.
 
I LAGER!

Var förbi Ahlséns foto i Lerum och dom har EOS 400D, både lösa hus och kameran i kit med 18-55mm i lager! ;-)
 
Fick min idag också. Jag uppgraderade från en 350D (till salu nu) eftersom jag vill åt den nya skärmen. Synen blir ju inte bättre så här i medelåldern och den större skärmen känns verkligen rätt. Mycket enklare att se vilka inställningar man har, t ex ISO-talet mm. Också tydligare när man väljer ISO, vitbalans osv.

En nackdel med den större skärmen är att knapparna till vänster gjorts lite mindre.

Materialet känns lite mer robust och det har tillkommit en liten "platta" att vila höger tumme på.

Har bara tagit någon enstaka inomhusbild ännu och det ser bra ut. :)

Nu skall jag ägna resten åt kvällen till att läsa manualen!


Anders
Glad(are) fotoamatör
 
slutet av månaden öppnar Media Markt sin första butik i sverige / KungensKurva
ska bli kul att se om dom pressar priserna på kameror oxå
jag lovar att köpa 400D om dom säljer huset för 5990:- ;)
 
2HOT4U skrev:
slutet av månaden öppnar Media Markt sin första butik i sverige / KungensKurva
ska bli kul att se om dom pressar priserna på kameror oxå
jag lovar att köpa 400D om dom säljer huset för 5990:- ;)

Nu kan dom ju så klart ha nått extra bra öppningserbjudande, men tro inte att marginalerna på elektronik är så bra att det går att pressa priserna flera tusen.
Många gånger är det så att den som är billigast på nätet säljer varan för inköpspriset, också hoppas man på större volymer och tjänar lite pengar på frakten. Så sanslöst billigt lär det inte bli ens på mediamarkt...

Men 400D verkar ju vara en trevlig kamera :)

//
 
Verkar som om ja får med den till göteborg ändå:D:D:D skickas från malmö idag klockan 6 på morgonen har den nog vid fyra tiden:D
 
Snart här

Den är nu på mitt lokala postombud men avin kommer ju inte att komma till mig förrän måndag. Men jag tror jag ska gå dit o se om jag kan lösa ut det utan avin. De brukar kunna fixa det mesta på min lilla bensinmack!
 
Re: Snart här

PrettyPepsi skrev:
Den är nu på mitt lokala postombud men avin kommer ju inte att komma till mig förrän måndag. Men jag tror jag ska gå dit o se om jag kan lösa ut det utan avin. De brukar kunna fixa det mesta på min lilla bensinmack!

har du kollinr är det absolut inga problem





Megapolare skrev:
Nu kan dom ju så klart ha nått extra bra öppningserbjudande, men tro inte att marginalerna på elektronik är så bra att det går att pressa priserna flera tusen.
Många gånger är det så att den som är billigast på nätet säljer varan för inköpspriset, också hoppas man på större volymer och tjänar lite pengar på frakten. Så sanslöst billigt lär det inte bli ens på mediamarkt...

Men 400D verkar ju vara en trevlig kamera :)

//

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2789,810128,00.html
 
Senast ändrad:
Nu har jag vart och hämtat mina leksaker ;) En 400D och en Ixus 60... Nu blir det fota av. 400D på dagar och i civiliserade sällskap och ixusen på chalmersområdet på ociviliserade fester ;)
 
Recension på 400Dn?

Nu har den ju funnits ute ett litet tag och många verkar ha köpt den, och nu funderar jag på samma kamera men skulle vilja höra för- och nackdelar med den.

Jag jobbar som fotograf på en tidning, nyss börjat, och min kära lilla kamera håller inte måttet så jag har nu seriösa tankar på att inskaffa en ny för lönen jag tjänar ihop.
Under tiden får jag lov att låna skolans kameror.

Men som sagt, håller 400Dn måttet om jag ska ha bilderna i tidningen, exempelvis på ett uppslag? Går de att förstora såpass och ändå ha en schysst skärpa och inget blurr?

Vore tacksam för svar. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.