Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

400d bestäld!

Produkter
(logga in för att koppla)
jaha?

Nu e jag förvirrad?
Så en nyare kamera e sämre än sin föregångare

Känns nu som om ja skulle behållt min 350d...*förvirrad*

Jag kan inte ens kalla mig för amatörfotograf än... så för min del kanske ja inte märker någon skillnad?

ska kolla på recensionen sen...
Tacksam för lite svar på varför 400d verkar sämre:S
 
Re: jaha?

ingen???

Ilves skrev:
Nu e jag förvirrad?
Så en nyare kamera e sämre än sin föregångare

Känns nu som om ja skulle behållt min 350d...*förvirrad*

Jag kan inte ens kalla mig för amatörfotograf än... så för min del kanske ja inte märker någon skillnad?

ska kolla på recensionen sen...
Tacksam för lite svar på varför 400d verkar sämre:S
 
Det undrar jag oxå!

Har ju oxå beställt en 400D istället för en 350D och visst känns det lite dumt om den nya är sämre än den andra men samtidigt tror jag att för mig som är helt novis på detta så gör det varken till eller från. Jämfört med min kompaktdigital kommer den nog framstå som super ändå.
 
Funderar på att beställa en 400D och tänkte höra om ni har något hum om hur länge man måste vänta innan den kommer till butikerna? Det finns en massa siter som säljer den men den finns som sagt inte inne ännu så följdfrågan blir om ni har några tips på var man ska beställa ifrån för att få ett bra pris och slippa vänta för länge?
 
elgiganten å pccity har inte fått några priser eller så alls från canon eller sitt centralkontor.
så jag kunde inte boka någon kamera hos dem...
boka min hos cyberphoto
 
När man kollar på prisjakt så verkar det som om 400d har kommit in till en del butiker. Eftersom jag inte har haft någon systemkamera innan så funderar jag på att köpa kitobjektivet för att se vilket omfång jag föredrar att fotografera i. Frågan är om priserna är stabiliserade eller om man ska vänta på att slå till en månad till? Vill även ha tips på vilket minneskort man ska köpa till kameran?
 
Beställde min 400d i söndags på cyberfoto. Det skall bli spännande att se när den dyker upp. Vi skulle kanske ordna en gissningstävling när de dyker upp;-) :-D hehe......min okvallificerade gissning är att jag intte kommer att få den före månadsskifet. Någon annan som tror sig veta bättre?
 
till de som bokat sin kamera sa supporten att
cyberfoto kommer få den i mitten på denna eller i slutet på denna veckan.

Så antigen får vi den denna veckan eller nästa. =)
Han sa det att alla verkar få sina kameror och att canon sa att de inte va någon brist på kameror
 
Beställde igår från Fotokungen som fick in dem igår.
De har packat paketet och gett mig ett kollinummer. Kameran väntas hit imorgon.

Rimligen borde det finnas någon boende i Stockholm som hämtat ut ett exemplar.
 
det beror väl på om man beställt ett paket som i mitt fall sigmas 70-300 och det skulle de få in nästa måndag. Så om de har gott med kameror då borde du har rätt ang nästa vecka.
 
Snackade precis med cyberphoto. Han sa att dom väntar sin leverans imorgon eller möjligen på fredag. Så i början av nästa vecka skulle det komma leveranser.
 
Fast dom har bara paketet med objektiv. Jag står i kö hos dem också men de har inte ringt och sagt något än...
 
Glad överraskning! Trots att jag talade med dem i morse och han sa att det inte skulle komma något förräns tidigast imorrn till dem så har jag nu ett kollinr och kameran står som skickad! Så förhoppningsvis har jag min kamera innan helgen.
 
Grrrr ååå vad sur jag blir:-( mitt Sigma AF 70-300 kommer inte in förrän den 18/9 till Cyberfoto :-( kameran och allt annat är bokat för mig. Känns så surt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.