Annons

400d bestäld!

Produkter
(logga in för att koppla)

Dekoratören

Avslutat medlemskap
Hej!!!!!

Nu har jag bestält en 400dkit....känns såååå kul men jag vet fortfarande inte när jag kommer att få den...det blev till sist el-giganten för 7990 kr.

Har någon en aning om när den kan komma?? två veckor? 1 månad? Jag vill ju ha den på en gång. Ja, ja jag får hoppas att den inte är slut på lagret så jag får vänta flera månader.

Ha det gott!

KRAM
Hanna
 
Kollade på inwarehouse.se och där står det att den inkommer den 29 sept. Så du får nog vänta ett tag till...
 
Cyberphoto skriver såhär:

OBS! EOS 400D är en produkt som man inte bör försöka att invänta tills den finns i lager för då får man vänta månader... Om du är intresserad, lägg en order snarast då efterfrågan kommer att vara enorm. Då kommer du att bli tilldelad en kamera.

Jag vet inte hur högt el-giganten prioriteras av Canon sverige, men jag tycker att deras sortiment ligger alltid långt efter andra butiker och de älskar att köra med lockpriser, lockvaror etc.

Beställ även från en seriös fotobutik och lägg till några kronor på priset. Vill du spara pengar så skippa kit-objektivet och köp ett begagnat här på fotosidan för 400kr.
 
Hanna, jag kan annars rekommendera Fotokungen som har butik på söder. De brukar ha bra priser och om man har tur kan man få en relativt tidigt om man ställer sig i kö. Jag köpte min 20Ddär och tror när den var ny och var en av de första som fick min. Iofs stod jag först i kön då.

Canon verkar som sagt allokera ut antalet kameror till olika butiker lite beroende på ibland.
 
England eller Sverige först??

Har vantat pa nyheten om en uppfoljare till 350D och hoerde idag om 400D och bestallde en direkt. 549 GBP (bara huset) pa Cameraworld här i London. De sager att kamerorna kommer i mitten av september. Ska bli spannande att se om de kommer forst till Sverige eller England... :>
 
grossisten GNT anger imorgon som beräknad leverans till dem, det kan naturligtvis ändras. Men till skillnad mot Nikon så brukar Canon kunna leverera nyheter :)
 
Jag skulle gissa att dom första kommer ut i butik 26:e, för att sammanfalla med öppnandet av Photokina.
 
nu har jag också bokat kameran
tog ara huset och batterigreppet.... =)


gick hur bra som helst å lämna tillbaka min 350d:D
 
marooned skrev:
Cyberphoto skriver såhär:

OBS! EOS 400D är en produkt som man inte bör försöka att invänta tills den finns i lager för då får man vänta månader... Om du är intresserad, lägg en order snarast då efterfrågan kommer att vara enorm. Då kommer du att bli tilldelad en kamera.

Det var samma snack när 350d kom. Jag beställde min när den kom och fick den 3 dar senare från just Cyberphoto. Inga väntetider alls.
 
Är lite frestad att beställa en 400d som min tjej kan använda när vi är ute och fotar. Men hoppas fortfarande att Canon ska presentera en vädertätad kamera i ett prisläge mellan 30D och 5D men det är väl mest önskedrömmar :)

Vad tror ni? Lika bra att lägga en 400d order och i värsta fall sälja den om Canon kommer med någon kul överraskning på photokina?
 
30 dagars öppetköp. vid bruten förpackning återköps varan mot en avgift av 10% av varans värde eller max 600kr


köpte den på PcCity
 
Vänta på de riktiga testerna istället så får ni ett riktigt mått på upplösningen. Det diskutteras så mycket i det forumet att hälften vore nog. Och alla har defnitivt sin åsikt om allting.

Ska man dessutom testa skärpa bör man göra det med något bättre än kit zoomen och en 70-300. Helst något som man verkligen är säker på att det inte är begränsande för sensorerna ifråga. Efter det tillstöter ytterligare komplikationer med att jämföra sensorer med olika mängd pixlar. Ska man skala upp, skala ner, eller jämföra 100% rakt av. Ska man sedan anpassa utsnittet så det blir likvärdigt i 100% crop, eller ska man få olika stora detaljer.

Ne, vänta på riktiga tester om ni ska kolla tester. Visst kan det vara intressant, men en nypa salt är alltid bra. Även på riktiga tester.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.