Annons

Cosina-objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Skurmedel

Aktiv medlem
Hej, jag funderar på att skaffa mig ett lite längre mer fallosartat objektiv, och eftersom jag är en fattig student kan man utesluta allting över 3500 då detta blir något för dyrt.

Vad jag funderat på är ett Cosinaobjektiv, detta:
http://www.scandinavianphoto.se/?36059
Vad som är attraktivt med det är för det första ljusstyrkan. Det jag då undrar är om någon vet eller tror att det är värt pengarna. Jag vet att Cosina har ett flertal "dotter-märken" och att de också gör OEM-objektiv.

Någon som har något att säga om det?

MVH

2,9

Ok. Det fick 2,9 i genomsnitt av photodo, jag är ingen höjdare på att förstå detta men det är väll lite över hälften på skalan? Det borde väll vara rätt ok med andra ord? I genomsnitt var MTF-värdet 0.71.
Någon som kan tolka detta :)

Länken funkade inte men jag antar att det är 70-210 2.8-4 du menar.

Jag har en, fast märkt soligor. Tycker att den är likvärdig alla andra budgetzoomar men har 1 stegs bättre ljusstyrka.
Macro läget på full öppning är lite väl soft för att vara användbart.

Jag tror att jag ska sälja mitt eftersom det numera bara fyller glappet mellan 70 och 100mm.
Min är till EOS fattning så de kanske inte passar.

Jag skall ju inte tala om för dej vad du skall köpa men får man ge ett råd?

Leta efter en beggad Nikkor AF 80-200/2.8 med skjutzoom. De är inte så dyra men lika fantastiska i skärpan som de nya varianterna.

/AnWi

Som fattig student är ju även andrahandsvärdet av vikt. Köper du Nikkor begagnat kan du vara tämligen säker på att få tillbaka lika mycket om du säljer.

/AnWi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar