ANNONS
Annons

35mm f2.8 macro limited + UV-filter

Produkter
(logga in för att koppla)

eddiex

Ny medlem
Införskaffade mig ovan nämnt objektiv som en julklapp till mig själv och till det ett 49mm UV-filter från Kenko, men med filtret monterat passar inte längre ursprungliga linsskyddet.

Frågan lyder: Har ni något tips på hur man kan lösa detta? Kanske köpa ett annat linsskydd?

Tack på förhand!

Jag drar bara ut motljusskyddet så linslocket går på igen.
Annars så är nog bästa alternativet att handla ett nytt.

Gör på exakt samma sätt som danne och det fungerar ypperligt. I annat fall är det bara att köpa ett nytt linslock för några kronor på ebay.

Jag kör även jag utan filter på mina objektiv. Varför lägga ner så mycket pengar på objektiv med en bra ytbehandling på frontlinser för att bara slänga på ett extra oftast sämre glas? Okej om man vet med sig att det kommer vara en skitig dag, men annars inte.

Jag kör även jag utan filter på mina objektiv. Varför lägga ner så mycket pengar på objektiv med en bra ytbehandling på frontlinser för att bara slänga på ett extra oftast sämre glas? Okej om man vet med sig att det kommer vara en skitig dag, men annars inte.

+1. Hade filter på mina DYRA objektiv förr, men efter det att i princip alla bilder från en nattfotosession blev förstörda av reflexer i filtret åkte de av. Med motljusskydd monterat är det mycket osannolikt att frontlinsen skall skadas. Om jag köpte ett löjligt dyrt objektiv, som t.ex. nya 560 för över 70000 så skulle jag kanske fundera på filter...men igen. varför köpa dyrt glas om man sedan skall gömma det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar