Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
350D till 30D. Någon som taget det steget?
- Trådstartare Bass
- Start datum
ifo0s
Aktiv medlem
Jag har. Det är en del skillnader, allt som sägs överallt. Större skärm, snabbare, bättre ISO (tycker jag), AF bättre?- jag vet inte riktigt. Fram för allt upplever jag att kameran känns mer gedigen, den är skön att hålla i och är en fröjd att fota med. 350D kändes nästan som en sån där stor kompaktkamera, så de med inbyggda superzoomar. Den var i alla fall för liten för mina händer. Anledningen till att jag uppgraderade var ju inte riktigt att jag måste ha den just för att, utan att jag redan innan köpet av 350D var mer sugen på 20D, bara det att ekonomin inte räckte till. Å sen vart det bara så.
Llindberg
Aktiv medlem
Jag har gjort det och mina skäl var att jag aldrig riktigt trivdes med 350D. Det är en mycket bra kamera men om man vill använda den mer kreativt så stör man sig snabbt på att det är mycket knappar som man måste trycka på innan man hamnar rätt. Det känns mer intuitivt med 20D och 30D - inte minst med ratten på baksidan. Innan tyckte jag att skillnaden mellan 20D och 350D var liten men med 30D så tycker jag att det finns skäl att byta. Mer gedigen och betydligt bättre hanterande av funktionerna. Den nya större LCD skärmen är t ex guld värd! AF känns också bättre. Bildmässigt ser jag ingen större skillnad utan det är hanteringsmässigt jag märker fördelarna.
Bass
Aktiv medlem
intressant!
blir lite orolig nu när jag läser på dpreview ang 30d. Massor med rapporter om problem med brus på låga ISO med 30D. Nåt ni märket nåt av?
ska främst gälla serinummer som börjar med 04 el. 05 tror jag.
mvh Bassel
ps detta med att AF känns bättre är vad jag behöver höra!
blir lite orolig nu när jag läser på dpreview ang 30d. Massor med rapporter om problem med brus på låga ISO med 30D. Nåt ni märket nåt av?
ska främst gälla serinummer som börjar med 04 el. 05 tror jag.
mvh Bassel
ps detta med att AF känns bättre är vad jag behöver höra!
ulricahdesign
Aktiv medlem
Jag har tagit det steget från 350D till 30D och jag är jättenöjd. Jag gjorde det pga sökaren. Den är något ljusare på 30D'n och det behövde jag.
Jag märker inte av något brus på låga ISO, men så har jag en med serienummer som börjar på 02 så kanske är det ett problem på de senare modellerna.. men det verkar ju otroligt.
Lycka till!
Jag märker inte av något brus på låga ISO, men så har jag en med serienummer som börjar på 02 så kanske är det ett problem på de senare modellerna.. men det verkar ju otroligt.
Lycka till!
Nerevarine
Aktiv medlem
Har själv en som börjar på 03, inte märkt av något ovanligt med den. Ljusår bättre på det mesta än min gamla 300D.
Tweedy
Aktiv medlem
Kikade på http://www.netoutlet.se/netoutlet/default.aspx?cmd=showproductdetail&requestsourceid=1&id=1524100553(b1)
Där kostar ett 30D hus 9635 :- Vad? fick en chock, står inget spec men det måste ju ha blivit fel eller så är det nåt fel kanske beggade?
Där kostar ett 30D hus 9635 :- Vad? fick en chock, står inget spec men det måste ju ha blivit fel eller så är det nåt fel kanske beggade?
Nerevarine
Aktiv medlem
Exklusive moms.Tweedy skrev:
Kikade på http://www.netoutlet.se/netoutlet/default.aspx?cmd=showproductdetail&requestsourceid=1&id=1524100553(b1)
12.043 kr blir priset inkl moms.
Andos
Aktiv medlem
Tweedy skrev:
Priserna de anger är exklusive moms