Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

350d mot 20d och missade bilder?

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Jag har aldrig hört talas om en Eos med spegelproblem.

Däremot finns det en del AE-1 och AE-1P som fått ylande spegel pga uttorkning.

På min första EOS, en 630, började spegeln fastna i uppfällt läge efter varje exponering. Slutaren fungerade felfritt, men det blev lite väl stökigt att plocka loss gluggen och fälla ner spegeln hela tiden. :)

Har ingen aning om hur långt den gått, men reparationen skulle ha gått på 3.000:-. Det blev ett nytt hus i stället.
 
En del trådar som man har läst angående 350d låter ju som en ren besvikelse(är jag dum i huvudet som inte kan få riktigt bra skärpa...Jag kan nog inte med kameran ännu, bilderna blir inte som jag vill ha dem.. osv......)
Jag tror att en del som köpt 300D och 350D faktiskt inte har tänkt sig för och förväntar sig ett handhavande jämställt med små kompakter men att allt ska bli bättre på något magiskt sett. Det blir det inte, och man ta fasta på lite småsaker innan.



Ang. Spegelproblem
Kan vara objektivet också när man kör med EOS.

Jag fick problem på filippinerna med att spegeln fastnade i uppfält läge, men bara när jag använde mitt 50/1.8. Så jag lämnade in skiten och beskrev felet på kameradoktorn, vi testade även med ett annat hus där.

Fel på infästningen på objektivet var svaret jag fick av Canon. Allt efter att ha legat i en mjuk optikpåse, och sedan den inlindad i en handuk i handbagaget. Skräpobjektiv.
 
Är jag bara måttligt intresserad av att fota så skulle jag nog def välja 350D istället för 20D. Ett bra läroverktyg som jag nog kommer att köra med rätt länge innan jag byter upp mig till nåt värre.
 
Hejsan allihopa och tack för alla svar,har precis beställt 350d med kitobjektivet ifrån fyndbörsen med svensk manual och ser fram emot många sköna bilder.Jag har försökt och beställa ultra 2...... 2gig minneskort,jag har läst andras insändare och zebramedia verkade lovande men deras hemsida verkar kaputt.Någon som har något tips om var det kan inhandlas billigast?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.